• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۹
  • شناسه خبر: 18803

خوراک ماهی بیش از ۱۰۰ درصد گران شده است

پیام ملّت-مدیرعامل اتحادیه کشاورزی و آبزی پروری استان زنجان از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت خوراک ماهی خبر داد.

یوسف علی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تولید کنندگان جهت تولید یک کیلو ماهی باید حدود ۱۹ هزار تومان هزینه می کنند این در حالی است که خوراک ماهی با قیمت نقد حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان یا با قیمت ۲۲ هزار تومان آن هم با چک ۶۰ روزه به تولیدکنندگان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از کسانی که از اقدام به خرید ماهی از تولیدکننده می کنند پس از آن از دسترس خارج می شوند و پولی دست تولیدکننده رو نمی گیرد افزود: بازار فروش ماهی تبدیل به آشفته بازاری شده است که هیچ ارگانی پاسخگوی آن نیست.

مدیرعامل اتحادیه کشاورزی و آبزی پروری استان زنجان حل مشکلات بازار ماهی را در اتحاد میان تولیدکنندگان دانست و گفت: در استان کار جمعی فرهنگ سازی نشده است این در حالی است که در شرایط کنونی همکاری و هماهنگی میان تولیدکنندگان یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در یک سطح نیستند عنوان کرد: برخی از تولیدکنندگان ماهی که وضعیت مالی مساعدی دارند اقدام به خرید نقدی خوراک ماهی می کنند و در هنگام فروش تا جایی که بازار کشش داشته باشد اقدام به فروش می کند.

عزیزی ادامه داد: برخی دیگر از تولیدکنندگان که از لحاظ نقدینگی با مشکل مواجه هستند به صورت قسطی و از طریق چک اقدام به خرید می کنند و به همین دلیل ناچار هستند که بدون توجه به قیمت، سود و ضرر در موعد سررسید چک اقدام به فروش کنند.

مدیرعامل اتحادیه کشاورزی و آبزی پروری استان زنجان از نبود پشتیبان برای حمایت از تولید کنندگان و پرورش دهندگان ماهی در استان خبر داد و گفت: هیچ سازمان دولتی از تولیدکنندگان ماهی حمایت نمی کند و به آن ها وام پرداخت نمی کنند از این رو تولید کنندگان ماهی در سالی که با مضمون جهش تولید مزین شده است از لحاظ مالی در مضیقه هستند و از آنها حمایت نمی شود.

وی به نوپا بودن اتحادیه کشاورزی و آبزی پروری استان زنجان اشاره و عنوان کرد: این اتحادیه از لحاظ بنیه مالی بسیار ضعیف است و اعتباری جهت حمایت از پرورش دهندگان ماهی در اختیار ندارد حتی دفتری کاری برای استقرار ندارد و حل مشکل تهیه مکانی جهت انجام امور در اولویت قرار دارد.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از افراد جهت انجام امور صادرات و خرید پیگیر هستند اما دفتر و اتاق کاری برای پرداختن به این امور در اتحادیه وجود ندارد چراکه ما اعتباری حتی جهت اجاره مکانی برای فعالیت در اختیار نداریم افزود: تولید کننده ماهی نیاز است که اعتبار داشته باشد تا بتواند چک خود را پاس کنند و در این برای گردش نقدی خود با مشکل مواجه نشود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست