• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۰
  • شناسه خبر: 18870

پرداخت سرانه مراکز سالمندان و معلولین تا پایان مرداد

پیام ملّت- معاون توانبخشی ودبیرکمیته پیشگیری ازکرونای بهزیستی استان زنجان از پرداخت سرانه بهداشتی به سالمندان و معلولین مقیم در مراکز توانبخشی تا پایان مرداد خبر داد .


به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فرهاد میرزایی تصریح کرد : با شیوع ویروس کرونا در ۳ مرحله کمک های نقدی به مراکز برای تأمین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کمک وپرداخت شد که این کمکها در سه مرحله به ترتیب در مرحله اول ۳۰ هزار تومان، مرحله دوم ۵۰۰ هزار تومان برای تأمین اقلام بهداشتی به مراکز کمک شد همچنین در مرحله بعدی نیز به۳۰۰نفرازکارکنان مراکز توانبخشی مبلغ ۵ میلیون ریال  پرداخت گردید.


وی با بیان اینکه ده مرکز شبانه روزی جهت نگهداری سالمندان ،بیماران اعصاب و روان ومعلولین و در سطح استان زنجان فعال هستند اظهارداشت  : نزدیک به ۷میلیارد ریال درقالب کمک هزینه خرید  لوازم بهداشتی  به صورت متمرکز  به افراد دارای معلولیت خیلی شدید ومعلولان دارای آسیب نخاعی پرداخت شده است ، همچنین بیش از ۵میلیارد ریال  نیز در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن مراکز شبانه روزی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ هزینه گردیده است .

میرزایی تاکید کرد : خوشبختانه در مراقبت و قرنطینه کامل یک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت پوشش مراکز شبانه روزی (سالمندان، بیماران روانی  مزمن و معلولین ذهنی، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و مراکز ترک اعتیاد و سرپناه شبانه تحت نظارت بهزیستی) تا کنون هیچ گونه مورد مشکوک یا مثبت بیماری گزارش نشده  است.

معاون توانبخشی بهزیستی زنجان میزان کمکهای معیشتی متمرکز  پرداخت شده به افراد دارای معلولیت را از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۲میلیارد ریال  اعلام نمود و یاد آور شد  : در این بین افراد دارای معلولیت و سالمندان بیشتر از دیگر آحاد جامعه خطر ابتلای به این بیماری، ‌ را دارند ودرهمین راستامساعدتهای لازم ارائه میگردد.

این مقام مسئول در پایان گفت: براساس برنامه‌ریزی وبرمبنای قول مساعد دبیرکمته پیشگیری ازشیوع کرونای بهزیستی کشورتا پایان مردادماه نیزمبلغ ۵۰۰ هزار تومان دوباره ازبابت هر فرد سالمند ومعلول به حساب تمامی مراکز نگهداری معلولان، سالمندان وسایرجامعه هدف سازمان جهت تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز مراکزواریز خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست