• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۰
  • شناسه خبر: 18858

وسعت بافت های فرسوده ارمغانخانه ۴۵ درصد است/همه زباله های ارمغان خانه تا سال ۱۴۰۰ به زنجان حمل می شود

پیام ملّت-شهردار ارمغانخانه از وسعت ۴۵ درصدی بافت های فرسوده در این خطه خبر داد و گفت: به دنبال اصلاح طرح جامع شهر ارمغانخانه هستیم.

یوسف ملایی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بر بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در بافت‌های فرسوده تاکید و اظهار کرد: عملاً در بعضی از نقاط احداث بنا وجود ندارد و امروز به دنبال اصلاح طرح جامع شهر ارمغانخانه هستیم و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت نسبت به اصلاح طرح این شهر اقداماتی انجام دهیم.

وی به مقدار زباله تولید شده در این شهر اشاره و عنوان کرد: روزانه حدود ۲ تن زباله در این منطقه تولید می شود که به صورت سنتی و در ۴ کیلومتری شهر ارمغانخانه دفن می شود.

شهردار ارمغانخانه عنوان کرد: با توجه به اینکه این شهر در منطقه حفاظت شده قرار گرفته است از سال ۱۳۹۸ توافقنامه‌ای با شهرداری زنجان مبنی بر حمل زباله های این شهر به محل دفن زباله شهر زنجان منعقد گردیده است.

وی افزود: به موجب توافقنامه فوق در سال گذشته حدود ۶۰۰ تن زباله و در ۴ ماهه ابتدای سال جاری نیز ۳۰۰ تن زباله از زباله های تولید شده روزانه و همچنین از زباله های دفن شده سال قبل ارمغان خانه به محل دفن زباله زنجان حمل شده است.

ملایی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا آخر سال جاری ۷۰۰ تن زباله نیز حمل شود و در صورت ادامه روند فعلی تا آخر ۱۴۰۰ کلیه زباله تولید شده ۱۰ ساله شهر ارمغانخانه حمل شود و شاهد پاکسازی کل منطقه از زباله باشیم.

شهردار ارمغانخانه به صدور پروانه ساختمانی در این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد پروانه های صادره کمتر از ۶ مورد بود اما خوشبختانه با همکاری شورای محترم شهر و شهرداری و ایجاد انگیزه در بین شهروندان در سال ۹۸ و ۹۹ بالای ۴۰ فقره پروانه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر ارمغانخانه در ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهر زنجان واقع شده است ادامه داد: این مکان در سال ۱۳۸۸ به شهر تبدیل شده و دارای جمعیت ۲ هزار و ۱۴۹ نفر می باشد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست