• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۱
  • شناسه خبر: 18906

۱۳ خانه هلال در شهرستان خدابنده افتتاح شد

پیام ملّت-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ خانه هلال در سطح روستاها، محلات و ادارات این شهرستان افتتاح شده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»یحیی دین محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین مقوله راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها جذب اعضا، داوطلبان و جوانان سپس آموزش و سازماندهی در جوامع محلی جهت آماده کردن آنان برای انجام خدمات است.

وی یادآوری کرد: بر این اساس جوامع محلی پس از بهره مندی از آموزش‌های همگانی امداد که توسط هلال احمر ارائه می شود، خدمات داوطلبانه بشردوستانه در زمان عادی و فعالیت های امدادی مورد نیاز در هنگام سوانح بر اساس مخاطرات جامعه محلی را انجام خواهند داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: توسعه خانه‌های هلال و ارتقای آموزش‌های همگانی امداد یکی از اولویت های اصلی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور محسوب می شود و با راه اندازی و توسعه خانه های هلال در شهرستان افزایش تاب آوری عمومی جوامع محلی و گسترش مسئولیت پذیری اجتماعی محقق می شود.

دین محمدی اضافه کرد : بر همین اساس خانه های هلال در روستاهای گل تپه، قویی، غلام ویس، توزلو و زواجر با هدف پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت های داوطلبی بشر دوستانه افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه همه این روستاها دارای خانه های بهداشت و مدرسه هستند، اظهارداشت: روستای گل تپه با ۲۰۱ خانوار ۸۱۱ نفر جمعیت و قویی نیز با ۲۳۳ خانوار ۹۱۹ نفر جمعیت دارد که به ترتیب ۴۰ و ۴۵ کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده با بیان اینکه روستای غلام ویس در ۵۸ کیلومتری شهر قیدار قراردارد، گفت: این روستا یکهزار و ۷۵۲ نفر جمعیت با ۵۲۲ خانوار است.

دین محمدی یادآوری کرد: توزلو و زاوجر به ترتیب با ۲ هزار و ۲۱۴ نفر و ۵۸۶ نفر جمعیت در ۶۰ و ۲ کیلومتری شهر قیدار قرار دارند.

وی به خانه های هلال راه اندازی شده در محلات شهرستان خدابنده اشاره کرد وادامه داد: این خانه ها در سالجاری در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، مسجد جامع شهر قیدار، مجتمع مسکونی مسکن مهر و بازار سنتی افتتاح شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده گفت: در این محلات بیان شده حدود ۶ هزار و ۲۳ نفر با ۷۶۸ خانوار ساکن هستند و در حال حاضر عضو گیری برای خانه های هلال از ساکنان محلات انجام می شود.

به گفته دین محمدی، علاوه بر راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاها و محلات بیان شده، در ادارات آموزش و پرورش شهرگرماب، بزینه رود سجاس و شهر قیدار نیز افتتاح شده است.

وی افزود: هم اکنون ۴۷ نفر از فرهنگیان این ادارات در خانه های هلال عضو هستند که عضو گیری همچنان ادامه دارد.

سال گذشته خانه های هلال در روستاهای نوربهار، کهلا، محلات گرماب و سجاس افتتاح شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست