• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۲
  • شناسه خبر: 18957

کشاورزان نیک پی به علت برداشت شن و ماسه از رودخانه قره چریان تجمع کردند

پیام ملّت-رئیس شورای نیک پی از اعتراض و تجمع کشاورزان نیک پی خبر داد و گفت: این اقدام در پی برداشت غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه قره چریان صورت گرفته است.

مسعود رحیمی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» بر تامین آب مورد نیاز کشاورزان و آب شرب شهری از طریق این رودخانه تاکید و اظهار کرد: برداشت شن و ماسه از این رودخانه موجب ایجاد تبعات جبران ناپذیری خواهد شد.

وی در خصوص تبعات برداشت شن و ماسه از رودخانه قره چریان تصریح کرد: برداشت شن و ماسه از رودخانه منجر به تخریب و آسیب جاده ابریشم که نماد تاریخی این خطه به شمار می‌رود شده است همچنین این اقدام ناشایست تهدید تخریب زمین های کشاورزی را به هنگام وقوع سیل برای این اهالی به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای شهر نیک پی در خصوص علت برداشت شن و ماسه از رودخانه قره چریان عنوان کرد: بر اساس قراردادی که میان سازمان آب و یک سرمایه دار بخش خصوصی منعقد شده است این افراد نسبت به برداشت شن و ماسه از رودخانه قره چریان اقدام کرده اند.

رحیمی با بیان اینکه اهالی و کشاورزان نیک پی از انجام این عمل ممانعت به عمل آورده اند ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ نفر از کشاورزان در جلوی درب پاسگاه تجمع کرده و نسبت به این اقدام اعتراض خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است که افراد فردا پنجشنبه ۲۳ مرداد مجدد در مقابل درب پاسگاه تجمع کنند عنوان کرد: رودخانه قره چریان در قسمت غربی شهرستان نیک پی واقع شده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست