• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۲
  • شناسه خبر: 18873

تولید کنندگان مرغ ۵۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند

پیام ملّت-رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان از خسارت حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی تولید کنندگان مرغ استان زنجان در سه ماهه بهار ۹۹ خبر داد.

جعفر محمدی حصاری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بر تامین نهاده ها با قیمتی بسیار گران برای تولیدکنندگان تاکید و اظهار کرد: در شرایطی که مرغ باید به قیمت مصوب عرضه شود تامین نهاده ها نیز باید با نرخی مصوب برای تولیدکنندگان صورت گیرد.

وی با اعلام اینکه ۸۰ درصد از حواله نهاده ها با وجود دریافت وجوهات آنها همچنان در بنادر هستند افزود: نهاده های اولیه همچون سویا و ذرت با ماندن در بنادر پس از گذشت زمان کیفیت مطلوب خود را از دست می‌دهند.

رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان با اشاره به اینکه مقرر شده بود که پس از دریافت وجه کالاها و نهاده های اولیه ۱۰ تا ۱۵ روزه به دست تولید کنندگان رسند اما اینک همچنان حجم فراوانی از نهاده ها در بنادر باقی مانده اند تصریح کرد: هر روز با بهانه تراشی های مختلف از ارسال نهاده ها برای تولیدکنندگان استان خودداری می شود.

حصاری در خصوص قیمت واکسن و ریزمغذی ها عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت واکسن نیز حدود ۱۰۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است همچنین قیمت ریز مغذی ها نیز با افزایش همراه بوده است که این موضوعات گفته شده منجر به تحمیل خسارات و زیان فراوانی به قشر زحمت کش تولیدکننده می شود.

وی بر لزوم حمایت از تولید کنندگان مرغ استان تاکید و تصریح کرد: در صورت ادامه روند فعلی ما بتدریج بدلیل دلسرد شدن و از چرخه تولید خارج شدن تولیدکنندگان در شرایطی که روزی صادرکننده مرغ در کشور بودیم اینک به سمت واردات مرغ خواهیم رفت.

رئیس اتحادیه مرغداران استان زنجان با بیان اینکه این سبک و سیاق در پیش گرفته شده و جزیره‌ای عمل کردن با مضمون شعار سال مغایرت دارد و ادامه داد: در سالی که مزین به نام جهش تولید شده است به جای حمایت از تولیدکنندگان پرونده‌های تعزیراتی برای آنها درست کرده‌اند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست