• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 18972

طرح سنجش کودکان استثنایی دهه اول شهریور به پایان می رسد

پیام ملّت-رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: طرح سنجش کودکان استثنایی استان تا دهه اول شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

فاطمه باغبانی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» بر اهمیت انجام سنجش کودکان استثنایی تاکید و اظهار کرد: طرح سلامت این کودکان از ۲۱ تیرماه به صورت رسمی آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز مشابه سال گذشته و به تعداد یک هزار و سه ورودی جدید نسبت به ثبت نام در مدارس استثنایی اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان تعداد فعلی ثبت نام کنندگان جدید را در مدارس استثنایی ۷۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۰ درصد ثبت نامی ها در مدارس استثنایی انجام شده است.

باغبانی تاریخ بازگشایی مدارس استثنایی را همزمان با مدارس عادی و در تاریخ ۱۵ شهریور ماه اعلام کرد و گفت: همه ثبت نام ها جهت دریافت کتاب از طریق سامانه ثبت و سفارش کتب انجام شده است.

وی از رسیدن ۸۰ درصد از سفارشات کتب درسی مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: کتب بریل ویژه نابینایان نیز دست ما رسیده است و در اوایل شهریورماه نسبت به توزیع آنها اقدام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان به ارتقا دانش آموزان میان پایه به پایه های بالاتر اشاره و عنوان کرد: ورودی های سال جدید نیز که همان کودکان پیش دبستانی و کلاس اولی هستند مطابق هر سال پس از شرکت در طرح سنجش مشخص خواهند شد.

باغبانی با بیان اینکه کودکان استثنایی پایه هفتم و دهم با توجه به شرایط مهارتی که دارند می‌توانند سال تحصیلی جدید خود را آغاز کنند افزود: چرا در مدارس استثنایی ضرورت دارد که کودکان آیتم‌های لازم را جهت کسب یک مهارت یا حرفه داشته باشند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست