• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۱۹
  • شناسه خبر: 19593

حل مشکلات مردم رسالت مهم یک نماینده در شرایط کنونی است

پیام ملّت - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: حل مشکلات مردم و رفع شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب در زمینه‌های مختلف در جامعه باید به عنوان دغدغه و رسالت مهم یک نماینده در شرایط کنونی تل ...

نبی الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آنچه در قانون اساسی و متن سوگندنامه نمایندگان مجلس آمده، رسالت نماینده مجلس تلاش برای استقلال کشور در حوزه‌های مختلف، تامین آزادی مردم و مصالح آنان در زمینه‌های متعدد است.

حل مشکلات مردم رسالت مهم یک نماینده در شرایط کنونی است

وی ادامه داد: از این جهت هدف من از ورود به این عرصه، تلاش در جهت تقویت کشور، تقویت رفاه و در ابعاد مختلف خدمتگزاری به مردم و نظام است.

محمدی با بیان اینکه برای استقرار نظام جمهوری اسلامی مشقت های زیادی کشیده شده است، اظهار داشت: حفظ این نظام هم مشقت های زیادی می خواهد و با نقش آفرینی در سیاست گذاری و نظارت از جایگاه نمایندگی مجلس می توان در این حوزه موثر واقع شد.

وی با بیان اینکه در اصول ۷۱ تا ۹۰ قانون اساسی به وظایف نمایندگان مجلس اشاره شده که عمده‌ترین آن‌ها بحث تقنین و سیاست‌گذاری و نظارت است، گفت: برخی اختیارات قید در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس از جمله سوال از وزیران و رییس جمهوری، تذکر و استیضاح هم به نوعی ابزار کار نماینده برای اجرای وظایفش محسوب می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برنامه های خود، گفت: برنامه های تدوین شده برای حل مسائل و مشکلاتی است که وجود آنها در جامعه قابل کتمان نیست. 

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: البته مسائل و مشکلات، آن اندازه که دشمنان نظام مطرح می‌کنند، نیست ولی مشکلات هست و وجود آنها موجب اذیت و سبب آلام مردم شده است.

محمدی با بیان اینکه در حوزه سیاست گذاری برای حل مشکلات، نخستین گام احساس و درک مشکلات است، اظهار داشت: برنامه های من برای پیگیری حل مسائل از طریق تقنین و نظارت بر اساس اسناد بالادستی همچون سیاست های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب و مباحث اقتصاد مقاومتی استوار است.

وی توزیع عادلانه درآمدها، همسو سازی یارانه ها و حقوق اقشار مختلف با نرخ تورم را از جمله ضرورت ها برشمرد و ادامه داد: کسری بودجه باید از راه‌های سالم و درست انجام شود تا منجر به بالا رفتن حجم نقدینگی و به تبع آن گرانی و تورم نشود.

محمدی توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، جذب سرمایه گذاران، توسعه معادن و صنایع معدنی، لزوم تناسب مالیات با خدمات دولتی، اصلاح نظام بودجه ریزی، حمایت از نهاد خانواده، توسعه اشتغال و رونق تولید و رفع مشکلات گمرکی در صادرات کالاها را از دیگر دغدغه ها و برنامه های خود عنوان کرد و افزود: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی، سهمش از اعتبارات فرهنگی از بودجه به اندازه ظرفیت و عنوانی که دارد، نیست و در این زمینه باید پیگیری های لازم انجام شود.

وی پیگیری برای تکمیل سد مشمپا و تخصیص آب مورد نیاز از این سد برای مزارع منطقه را از دیگر دغدغه ها و برنامه های خود عنوان کرد و افزود: پیگیری برای افزایش اعتبارات برای توسعه آبیاری نوین، تلاش برای حل مشکلات حوزه کشاورزی و کشاورزان از دیگر محورهای برنامه های تدوین شده است.

محمدی به ضرورت توسعه زیرساخت ها در حوزه راه های ارتباطی اشاره کرد و گفت: طرح های مختلفی در مسیرهای متعدد در شهرستان های زنجان و طارم برای توسعه راه ها در مراحل مطالعه و یا اجرا قرار دارند که به سرانجام رساندن آن‌ها به عنوان یک اولویت در دستور کار خواهد بود.

وی پیگیری برای رفع مشکل آب شرب در برخی مناطق، پیگیری برای پیشبرد پروژه احداث کمربندی شمالی شهر زنجان، تقویت مناسب سازی شهری، پیگیری برای تکمیل طرح های حوزه ورزش و حمایت از بخش تعاون را از دیگر برنامه های خود برشمرد و افزود: در حوزه جوانان نیز می توان با فراهم کردن زمینه های برخورداری جوانان از تسهیلات مسکن و ازدواج، بخشی از مشکلات را حل کرد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم بهبود خدمات بهداشت عمومی و توجه به مساله جبران خدمات کادر درمان و کارکنان دیگر دستگاه های اجرایی را از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد و گفت: از شهروندان این انتظار است که مطالبه گری و پیگیری های خود را به طور مستمر از طریق نماینده دنبال کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

محمدی ضمن دعوت از اقشار مختلف مختلف مردم برای حضور پرشور در انتخابات، خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت پروتکلهای بهداشتی در پای صندوق های رای حاضر شوند و نامزد مورد نظر خود را بر اساس با تحقیق های لازم و با در نظر داشتن معیارهای انتخاب اصلح انجام دهند.

دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ شهریور همزمان در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود.

در انتخابات این دوره از مجلس در حوزه‌ انتخابیه زنجان و طارم انتخاب یکی از نمایندگان به دور دوم کشیده شده است.

 در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نبی‌الله محمدی و مهدی باقری با هم رقابت می‌کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست