• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۱۹
  • شناسه خبر: 19590

وجود فاصله طبقاتی در جامعه خوشایند نیست

پیام ملّت - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با بیان اینکه نماینده باید زبان گویای مجلس باشد، اظهار داشت: اگر آرای نماینده در مجلس شفاف باشد، تخلف نمی‌کند و فسادی مرتکب نمی‌شود.

حجت الاسلام مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ما سرمایه های زیادی در کشور داریم، افزود: اقتضای وجود چنین نعمت هایی این است که کشور ما آبادتر باشد، اگرچه زحمت های زیادی برای آبادانی کشور کشیده شده است اما در موضوع عدالت عقب هستیم به طوری که بخشی از مردم در جامعه با مشکلات قابل توجهی دست به گریبان هستند.

نماینده مجلس باید زبان گویای مردم باشد

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در کشور در حوزه نظارت است؛ البته نهادهای نطارتی در کشور وجود دارد ولی بهترین نظارت، نظارت مردمی است که تحقق آن از مسیر مطالبه‌گری می‌گذرد.

این نامزد انتخابات مجلس تاکید کرد: من به طور جدی علاقه‌مند عدالت خواهی و مطالبه گری هستم اما با نشستن و بسنده کردن به طرح انتقادها مشکلات حل نمی شود و باید به میدان آمد.

باقری با بیان اینکه مجلس نهاد خدمت به مردم است، اظهار داشت: از آنجایی که قانون تجلی حق است، باید به گونه ای تدوین شود که مردم از طریق آن به حقشان برسند؛ در قانون اساسی هم تصریح شده است که انتخاب نماینده جزو حقوق مردم است تا نمایندگان مجلسی را تشکیل بدهند که در رأس امور باشد و نقش قانونگذاری و نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با اشاره به برنامه های خود، گفت: برنامه ها بر اساس حوزه اختیارات و وظایف نمایندگی است و با توجه به حقوق و مشکلات مردم تدوین شده است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلاتی که در کشور داریم شامل اقتصاد، معیشت و مسائل فرهنگی است، اظهار داشت: بخشی از مشکلات به دولت و بخشی هم به نمایندگان و مجلس باز می‌گردد که در حوزه قانونگذاری باید گفت نماینده باید مشرف بر مشکلات و با مردم در ارتباط باشد و در راستای حل مشکلات وظایف قانونگذاری خود را انجام دهد.

باقری ادامه داد: در کنار بیکاری، گرانی، کاهش ارزش پول، کاهش نرخ رشد جمعیت و بروز آسیب های اجتماعی که از مشکلات کشور است، مشکلاتی هم مختص استان زنجان وجود دارد که می‌توان به موضوع تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت اشاره کرد.

وی افزود: سدهایی مثل مشمپا، بلوبین و مراش وقتی به بهره برداری رسیدند باید مشخص شود حق مردم زنجان از آن ها چه میزان است و حق‌آبه زنجان از رود قزل اوزن کم است که حل این موارد مربوط به حوزه قانون گذاری است.

باقری با بیان اینکه رفع مشکلات موجود در حوزه راه‌های ارتباطی منطقه طارم و زنجان و تکمیل طرح ها در این زمینه هم از طریق تدوین قانون بودجه می گذرد، گفت: خام فروشی و پایین آمدن قیمت محصولات کشاورزی بدون فرآوری از جمله مشکلاتی است که حل بخشی از آنها از راه قانونگذاری میسر است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای حل مسائل مربوط به حاشیه نشینی، اشتغال و مسکن نیز مجلس می تواند از جایگاه تقنینی خود نقش قابل توجهی داشته باشد.

باقری به ضرورت ارتباط مستمر نمایندگان با مردم تاکید کرد و افزود: اگر این ارتباط ۲ سویه باشد خروجی کار نمایندگان بر محور حل مشکلات متمرکز می شود.

وی افزود: اگر همه نمایندگان استان هم در راستای حل مشکلات همدل و هم‌راستا باشند تاثیر زیادی در حل مشکلات خواهند داشت.

نامزد دور دوم حوزه انتخابیه زنجان و طارم گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در کشور مساله نظارت است، بودجه کافی برای اجرای طرحی تصویب می شود ولی در مرحله اجرا به مشکل می خوریم که این موضوع باید مورد توجه باشد.

باقری با بیان اینکه نباید مردم بعد از انتخابات دچار غفلت شوند، تصرح کرد: مردم باید خواسته های خود را از طریق نمایندگان پیگیری کنند.

وی رسیدگی به محرومان و مستضعفان را جزو اهداف محوری خود برشمرد و گفت: وجود فاصله طبقاتی در جامعه خوشایند نیست.

نامزد دور دوم حوزه انتخابیه زنجان و طارم ضمن دعوت از اقشار مختلف مختلف مردم برای حضور پرشور در انتخابات، خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای صندوق های رای حاضر شوند.

دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ شهریور همزمان در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه شامل ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود.

در انتخابات این دوره از مجلس در حوزه‌ انتخابیه زنجان و طارم انتخاب یکی از نمایندگان به دور دوم کشیده شده است.

 در حوزه انتخابیه زنجان و طارم مهدی باقری و نبی‌الله محمدی با هم رقابت می‌کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست