• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۲۳
  • شناسه خبر: 19628

سرانه تخت بیمارستانی زنجان بالاتر از متوسط کشوری است

پیام ملّت - استاندار زنجان گفت: سرانه تخت بیمارستانی این استان بالاتر از متوسط کشوری بوده و از ۱/۶ تخت با اجرای طرح تحول نظام سلامت هم اکنون به رقم ۲/۳ تخت به ازای هر یک هزار نفر رسیده که این میزان در کشور کمتر از ۲ تخت ...

فتح الله حقیقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان زنجان اقدمات خوبی صورت گرفته است و افزود: با ساخت بیمارستان رسول اکرم(ص) شهرستان خدابنده همچنین توسعه و تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) در شهر زنجان، ۶۴۰ تخت به تخت های بیمارستانی این استان اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: تکمیل بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی ولیعصر (عج) زنجان از اولویت‌های کاری ما در استان است و با اعتباری که در سفر محمدجواد نوبخت (معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه) به این طرح اختصاص یافت، تا پایان مهرماه امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حقیقی تصریح کرد: با شیوع کرونا، اقداماتی در بخش بهداشت و درمان استان انجام و بیش از ۸۰ تخت مراقبت های ویژه به تخت های آی‌ سی ‌یو اضافه شده و بازهم اضافه خواهیم کرد و در این میان بازسازی و توسعه اورژانس بیمارستان آیت الله موسوی را داشتیم و یک دستگاه سونوگرافی و آنژیوگرافی برای بیمارستان آیت الله موسوی و یک دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان ولیعصر زنجان نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت کوتاه ۲۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی این استان اضافه شده است، اظهار داشت: ازجمله بیمارستان آیت الله موسوی زنجان از ۵۶ تخت به ۷۴ تخت، مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان از ۱۲ تخت به ۲۲ تخت، امدادی ابهر از ۱۰ تخت به ۲۵ تخت، رازی ماهنشان از ۶ تخت به ۷ تخت، بوعلی سینا خرمدره از ۸ تخت به ۱۲ تخت و امیرالمومنین خدابنده نیز از ۸ تخت به ۱۲ تخت ارتقا یافته است.

استاندار زنجان گفت: در مجوع بالغ بر ۲۱۰ میلیون و ۶۷۸ میلیون تومان به امکانات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اضافه شده است.  

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست