• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۲۷
  • شناسه خبر: 19688

زنجان رتبه برتر کشور در زمینه سرمایه گذاری خارجی است

پیام ملّت- استاندار زنجان گفت: این استان با جذب ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، رتبه برتر کشوری را در این بخش دارد.

فتح الله حقیقی، در گفت و گو با ایرنا، افزود : با اشاره به ارتقای برخی شاخص ها ، زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی نیز رتبه دوم کشور را دارد.

وی یادآور شد: استان درطرح رونق نیز با جذب ۹ درصد از سهم کل کشور رتبه سوم را در حوزه بانک ها به خود اختصاص داده است و در این خصوص قریب هشت ماه با ۱۲ بانک کشوری در ارتباط با تسهیلات کار کرده ایم.

استاندار زنجان گفت: میزان تسهیلات نهایی شده با این ۱۲ بانک کشوری بالای چهار هزار میلیارد تومان است و واحدهای تولیدی استان با توجه به متمرکز شدن تسهیلات بانکی با اطمینان خاطر بیشتری کار و تلاش می کنند و این، کار بسیار بزرگی است که در استان اتفاق می افتد.

حقیقی تصریح کرد: بانک های این استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷  تسهیلات بیشتری را در قیاس با منابع، ارایه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در حوزه بانکی در این استان نسبت مصارف به منابع که یک محک خیلی خوب بانکی است در سال ۹۷ به میزان ۸۰ درصد بود که در سال ۹۸ به ۹۰ درصد و میزان رشد منابع نیز ۳۰ درصد بود در صورتیکه رشد تسهیلات ۴۴/۷ درصد نسبت به سال ۹۷ بود.

وی با بیان اینکه در استان بیشتر از منابع‌ موجود، تسهیلات ارایه شده است، گفت: در زمینه فضای کسب و کار همچنین عملکرد ستاد تسهیل‌ و رفع موانع تولید نیز از لحاظ تشکیل جلسات، رتبه نخست را به دست آورده ایم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست