• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۰۱
  • شناسه خبر: 19743

زمین مجاور دانشگاه آزاد پارک می‌شود

پیام ملّت - رئیس شورای شهر زنجان گفت: باغ هاشم‌نژاد یعنی زمین مجاور دانشگاه آزاد پارک می‌شود.

عباس راشاد در گفت و گو با «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به برنامه‌ریزی شورای شهر و شهرداری درباره تبدیل زمین ضلع شرقی منطقه نجف‌اباد به پارک گفت: این زمین در جوار دانشگاه‌ آزاد قرار گرفته و محل تجمع معتادان است که برای سالم‌سازی منطقه تبدیل به فضای سبز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه زمین مذکور به «باغ هاشم‌نژاد» معروف است، گفت: هماهنگی لازم با مسؤولان استانی هم انجام شده است و طبق اصلاحاتی که برای ساخت آن انجام شد، پس از تایید در کمیسیون ماده ۵ عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فضای سبز مذکور شامل ۹ هکتار است، اضافه کرد: این زمین با همکاری شورای شهر، شهرداری و بنیاد مستضعفان ساخته خواهد شد.

راشاد با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌‎های مهم امسال شورای شهر ساخت همین پارک است، اضافه کرد: طبق طراحی انجام شده یک پارک زیبا با امکانات ساخته خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه پیش از این زمین مذکور موجبات نارضایتی مردم را به علت تجمع معتادان فراهم کرده بود، گفت: امیدواریم با ساخت پارک خدمتی به مردم این منطقه بکنیم.

وی در ادامه توسعه فضای سبز را یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر عنوان کرد و گفت: اخیرا نیز پارک بانوان غرب افتتاح شد.

شهردار زنجان نیز در این باره گفت:شهرداری و شورای شهر در توزیع امکانات و فضای سبز در نقاط مختلف شهر زنجان هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود.

حبیب یگانه گفت: از محل اعتبارات دولتی چهار میلیارد تومان و از اعتبارات داخلی شهرداری ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه مساحت فضای سبز این پارک ۶۵۰ مترمربع است، گفت: مصرف آب در این فضا با کاشت۴۰ نوع درخت و گونه‌های مختلف که به آبیاری کمتری نیاز دارد به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

یگانه با بیان اینکه با احداث این پارک هر شهروند زنجانی دارای ۱۰ سانتیمتر فضای سبز شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تأمین بموقع اعتبارات و همکاری دولت و شورای شهر شاهد بهره برداری آن در موعد مقرر باشیم.

وی توسعه ۵۰ پارک را از برنامه‌های آینده شهرداری زنجان برشمرد و افزود: تاکنون ۳۰ درصد اعتبارات سازمان پارک‌ها که در بودجه امسال پیش‌بینی شده بود تحقق پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این ۵۰ پارک را در شهرک‌های اقماری و سطح شهر احداث کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست