• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۰۶
  • شناسه خبر: 19757

میزان اشغال هتل‌های زنجان فقط ۱۲ درصد است

پیام ملّت - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: درصد اشغال هتل‌های زنجان طی سال جاری ۱۲ درصد برآورد شده است.

امیر ارجمند در گفت و گو با خبر نگار « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » با اشاره به فعالیت‌های نیمه نخست اداره کل میراث فرهنگی استان در بخش‌های مختلف گفت: یکی از محورهایی که در شرایط کرونایی به شدت مورد توجه مسولان میراث فرهنگی بود، بحث گردشگری بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه یکی از راه‌‎های درآمد میراث فرهنگی و سودآوری فعالان این بخش بحث گردشگری بوده است، تصریح کرد: با این حال وجود شرایط کرونایی ضربه اقتصادی مهلکی به این بخش زده و موجب شد که ورود گردشگران و همچنین فعالیت هتل‌داران تحت تاثیر قرار گیرد.

وی میزان اشغال هتل‌های استان را در نیمه نخست سال به صورت میانگین ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که طی سال گذشته درصد اشغال ۴۷ درصد در همین بازه زمانی بوده است.

ارجمند به برنامه‌های اجرا شده در حوزه گردشگری طی سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: انعقاد قرارداد برگذاری دوره های توانمندسازی سال ۹۸، برگزاری ۴ دوره توانمندسازی ابلاغی وزارت توسط مجری منتخب برای ۵۳۰ نفر فعالین حوزه گردشگری به صورت مجازی تحت پلتفرم ابلاغی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: ۵ مورد نظارت به فعالیت موسسات تحت نظارت، ۴ مورد صدور پروانه بهره برداری تاسیسات اقامتی، ۳ مورد تمدید پروانه بهره برداری تاسیسات اقامتی، ایجاد اشتغال مستقیم در تاسیسات اقامتی برای ۹ نفر نیز از دیگر اقدامات نیمه نخست امسال بوده است.

وی افزود: ورود ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفز از گردشگران ایرانی به مراکز اقامتی، ۲۹ مورد  ورود گردشگران خارجی به مراکز اقامتی، ۱۷ هزار و ۸۷۳ شب اقامت گردشگران ایرانی، ۹۱ شب اقامت گردشگران خارجی ، ۱۸ درصد اشغال اتاق ، ۱۳ درصد درصد اشغال تخت، ۱۱ هزار و ۳۷۲بازدید ایرانی از جاذبه‌ها،  10 مورد بازدید خارجی از جاذبه‌ها، یک هزار و ۱۴تعداد بازدید نظارتی از مراکز و تاسیسات گردشگری، ۱۴۴ مورد تذکر،   30 اخطار کتبی، ۲۶ مورد صدور پروانه بهره‌برداری نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش بوده است.

ارجمند یکی از عوامل مهم در توسعه گردشگری را توسعه واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی، هتلینگ و توسعه امکانات رفاهی در تفرجگاه‌ها بویژه در حوالی جاده‌های سطح استان را برشمرد و این اداره کل هر گونه همکاری را با سرمایه گذاران بخشی خصوصی در این خصوص انجام می‌دهد.

وی از اجرای طرح توسعه گردشگری در روستاها نیز خبر داد و گفت: کل روستاهای هدف در این بخش ۱۵ مورد است که به دنبال استفاده صحیح از ظرفیت آنها نیز هستیم.

وی همچنین از ایجاد و راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز خبر داد و گفت: در این راستا طی سال گذشته برای ۶۲ مورد اقدام شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست