• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۰۸
  • شناسه خبر: 19765

۱۰ درصد مراجعین سامانه تصمیم سازش کردند

پیام ملّت - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۰ درصد از مراجعین سامانه تصمیم سازش کردند.

محمد محمدی قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: سازمان بهزیستی به منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوج‌ها درآستانه طلاق و منصرف کردن آنها از طلاق به همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه سامانه‌ای به نام تصمیم راه اندازی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: زوج‌های که از ادامه زندگی منصرف می‌شود و قصد طلاق دارند باید قبل از مراجعه به دادگاه در سامانه تصمیم ثبت نام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: این سامانه زوجین را به نزدیک‌ترین مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع می‌دهد. در مراکز مشاوره و مددکاری سعی می‌شود خانواده‌ها را از طلاق منصرف کنند.

وی ادامه داد: کاری که سازمان بهزیستی به زوجین متقاضی طلاق ارائه می‌دهد، مشاوره است و ما تلاش می‌کنیم که به زوجین متقاضی طلاق که دارای مشکلاتی از جمله اختلالات روانی و سوء مصرف مخدر دارند کمک کنیم و ما به آن‌ها آموزش می‌دهیم که چگونه طلاق با آسیب کمتری داشته باشند.

محمدی با  اشاره به اینکه در طلاق عوامل متعددی نقش دارند که نیاز به آسیب شناسی دارد، افزود: مسئله طلاق  باید از همه جوانب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، روان شناختی، فرهنگی و معنوی، دخالت اطرافیان، وابستگی و عدم استقلال روانی، عاطفی، فکری و مالی مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: بحث مشاوره در پیشگیری و حل مشکلات بسیار موثر است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه  از ابتدای سالجاری۴ هزار و ۳۱۵ مورد مشاوره  به زوجین متقاضی طلاق ارائه شده است، تصریح کرد:  در ۶ ماهه اول سالجاری ۱۰ درصد از مراجعین به سامانه تصمیم به سازش رسیده‌اند و به زندگی مشترک برگشتهاند .
وی افزود: امروزه رویکردهای متعددی برای کمک به زوجین در به حداقل رساندن خطر طلاق و دستیابی به روابط رضایتبخش بلندمدت و سالم ایجاد شده است و رویکردهای پیشگیرانه بیشتر مورد توجه محققان زوج درمانی و خانواده درمانی است  .
محمدی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام خانواده برای افزایش سطح سلامت روان افزود: کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسایل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی رااز مهم‌ترین وظایف کارشناسان و روان شناسان  مراکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و فردی بهزیستی  و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: باتوجه به آسیبهای  اجتماعی و پیامدهای طلاق و آثار سوئی که طلاق بر سلامت روانی، عاطفی افراد خانواده به خصوص فرزندان دارد، باید تدابیر لازم برای حفظ و انسجام خانواده به کار گرفته شود و از مجموعه تدابیر علمی و تخصصی برای کاهش آن استفاده شود.

وی گفت: همچنین در صورت بروز طلاق  و نرسیدن به سازش، مشاوره طلاق بر فرزندان طلاق و زوجین بعد از متارکه متمرکز میشود، تا با آموزش و راهنمایی‌های لازم آسیب‌های ناشی از طلاق را بر فرزندان و زوج‌ها به حداقل برساند.
محمدی افزود: طلاق و فروپاشی خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی، عاطفی افراد خانواده و جامعه، موجب افزایش  آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، الکلیسم و انحرفات جنسی، خودکشی، فرار از منزل و …  و در نهایت منجر به کم بها شدن خانواده و ارزش‌های خانوادگی در جامعه می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست