• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 19843

۱۶ وقف جدید در زنجان ثبت شد

پیام ملّت -مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت ۱۶ وقف جدید در زنجان خبر داد و گفت: بیشترین موقوفات مربوط به عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» از وجود ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان خبر داد و گفت: ۱۸ درصد موقوفات در حوزه دارو و درمان و ۵۰ درصد در بحث عزاداری برای امام حسین(ع) و بقیه نیز مربوط به خیرات و مبرات است.

وی با اشاره به اینکه نیاز استان موقوفات جدید در حوزه اجتماعی است، تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای جدی اوقاف کمک به زندانیان و مشارکت در این حوزه است.

کرمی با بیان اینکه وظیفه اصلی اوقاف حفظ و نگهداری موقوفات است، گفت: نگهداری موقوفات برای بهره‌وری بیشتر و سرمایه‌گذاری در این حوزه از دیگر اهداف اوقاف به عنوان متولی امر است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۶ وقف به موقوفات استان اضافه شده است، گفت: موقوفات دقیقا بر اساس نیات واقفین هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از انسان‌های غافل موقوفه‌خواری می‌کنند، گفت: در مقابل برخی هم پیگیر احقاق موقوفات هستند و با توجه به وجود یک اداره تخصصی ما اجازه این موقوف‌ خواری را نخواهیم داد.

کرمی با اشاره به اینکه مطالبات اوقاف از ادارات بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: کارهای حقوقی این مطالبات نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه مطالبات اوقاف از اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۴ میلیارد تومان است،گفت: ما پیگیر وصول این مطالبات نیز هستیم.

وی از تشکیل ۴۷۰ پرونده قضایی برای احیای حقوق موقوفات خبر داد و گفت: تقاضای ما این است که اشخاص حقوق موقوفات را پرداخت کنند.
کرمی از برگزاری ۳۵ نشست حقوقی خبر داد و گفت: این اقدام نیز به منظور احیای حقوق موقوفات انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به موقوفات جدید در شهرستان زنجان گفت: یکی از موقوفات شاخص شهرستان وقف چاه آب بوده است که دارای ارزش ۵۰۰ میلیون ریالی است که در یکی از باغات دیزج‌آباد وقف شد.

وی افزود:  شهروندی هم یک واحد منزل مسکونی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان برای خیرات و مبرات وقف و شخص مومنی نیز سهام خود را به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در راستای تعزیه‌داری معصومین و اربعین حسینی وقف کرده است.

کرمی گفت: اخیرا هم زمینی به مساحت ۱۵۰ متر توسط یکی از شهروندان برای احداث مسجد واقع در روستای پازکی وقف شده است./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست