• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۰
  • شناسه خبر: 20163

بهره مندی بیش از ۲۲۰۰ نفر از آموزش همگانی در خانه های هلال استان زنجان

پیام ملّت- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد امسال بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ نفر در خانه های هلال از آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده اند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای مرداد امسال تاکنون ۲۱۰ دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه در ۱۰۸ خانه هلال شهری و روستایی استان زنجان برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری این دوره ها موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت های مالی گسترده در بحران شده و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق و محلات در برابر آسیب های محیطی، حوادث و سوانح است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه راه اندازی خانه های هلال در سطح کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است، گفت: بهره مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک های اولیه در سطح روستاها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی می شود و هدف از راه اندازی این خانه ها گسترش جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف استان زنجان است تا بتوانیم در حوادث و سوانح از این پایگاه ها به عنوان مرکز عملیاتی استفاده کنیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه در خانه های هلال مناطق شهری و روستایی استان زنجان می توانیم به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر کمک قابل توجهی کنیم.

وی خاطرنشان داشت: هر چه این آموزش ها بیشتر شود و جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم ما نیز آسوده خاطر خواهیم بود که مردم می توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خدمات عام المنفعه و خیرخواهانه جمعیت هلال احمر اشاره کرد خانه های هلال می تواند پایگاهی برای خدمات عام المنفعه و بشردوستی باشد تا بتوانیم کمک های مردمی را که برای مناطق آسیب دیده از سوانح و نیازمند کمک همنوعان باشند، جمع آوری کنیم.

میرزایی افزود: عضو گیری در خانه های هلال و ارائه آموزش های مورد نیاز برای هموطنان در این خانه ها همچنان ادامه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست