• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۲۷
  • شناسه خبر: 20324

۳۱۴ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه گندم/مشکلی در تأمین نهاده ها نداریم

پیام ملّت- مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان گفت: تا کنون ۳۱۴ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت پاییزه گندم رفته است .

حسين عامري مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: سطح کشت پاییزه استان زنجان به ۳۱۴ هزار هکتار گندم و ۱۸ هزار هکتار جو و ۸۵۰ هکتار کلزا اختصاص دارد.

وی افزود : کشت پاییزه گندم حتی بیش ازبرنامه ابلاغی اجرا شده و جو هم تقریبا طبق برنامه ابلاغی کشت شده است و کشت کلزا نیز در طارم هنوز ادامه دارد.

مدير امور زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان گفت: کشت پاییزه آبی از ۱۵ شهریور آغاز و تقریبا در مهرماه پایان می یابد و اما کشت دیمی معمولا تا آبان و تا جایی که آب و هوا مناسب باشد ادامه دارد و شامل محصولات گندم و جو و کلزا می باشد.

عامری گفت: در سال زراعی جاری کشاورزان تا کنون ۳۳۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین ها ی خود را به کشت پاییزه اختصاص داده اند که البته کشت کلزا هنوز در طارم به اتمام نرسیده است و ادامه دارد.

عامری با بیان اینکه مشکلی از جهت تأمین نهاده های مورد نیاز کشاورزان نداریم گفت: بدین منظورتاکنون ۲۰ هزار تن انواع کودهای ازته و فسفاته تهیه شده شده و ۱۴هزار تن بذر نیز در اختیار کشاورزان استان زنجان قرار گرفته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست