• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۰۵
  • شناسه خبر: 20470

تشکیل گروه‌های جهادی در بقاع متبرکه برای مقابله با کرونا

پیام ملّت- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تشکیل گروه‌های جهادی در بقاع متبرکه برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حجت‌الاسلام مختار کرمی در جمع خبرنگاران گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا و درخواست ایشان از استمرار کمک‌های مومنانه و بسیج مردم و خیرین برای مقابله با  پیامدهای منفی کرونا اوقاف نیز وارد عمل شده و کمک‌های خود را به نیازمندان گسیل کرده است.

مدیرکل اوقاف اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اقدامات اوقاف به عنوان مخصوصا آسیب‌های اجتماعی آن، سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک نهاد دینی و فرهنگی افزود: راه‌اندازی گروه‌های جهادی در تمامی بقاع شاخص سطح یک و دو، اقدام به تشکیل یک گروه جهادی برای انجام خدمات اجتماعی، پیرامون بقاع متبرکه با محوریت هیأت امنا و متولیان، مدیران مراکز افق و مسؤولین واحدهای آن، خدام ثابت و افتخاری، مسئولین و اعضای هیأت‌های مستقر در بقعه از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام می‌شود.

وی با اشاره به ساز و کارهای تشکیل گروه‌های جهادی در بقاع متبرکه بیان کرد: برای تشکیل این گروه‌ها باید امکان جذب نیروهای افتخاری از بین زائرین و مجاورین و در تمام رده‌های سنی و صنفی در گروه جهادی وابسته به بقعه وجود داشته باشد از همین رو مقتضی است تبلیغات الزم برای دعوت از تمامی اقشار جامعه پیرامونی بقعه به خوبی انجام گیرد.

🔸️وی گفت: همچنین برای جلوگیری از موازی کاری توجه به این نکته ضروریست که گروه جهادی تشکیل شده در بقعه وابسته به  بقعه بوده و تحت اشراف هیأت امنا و مراکز افق فعالیت داشته لذا یک تشکل جدا محسوب نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تمامی خدمات اجتماعی که صورت می گیرد با محوریت گروه جهادی است، تصریح کرد:  گروه جهادی وابسته به بقعه باید با بومی سازی ابلاغیه‌های سازمان، برنامه‌ای جامع برای انجام فعالیت‌های خود در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: استفاده همه جانبه از ظرفیت بقاع متبرکه و تبدیل آنها به پایگاه‌های مردمی مقابله با کرونا، راه‌اندازی کارگاه های تولید ماسک در بقاع متبرکه، برگزاری جلسه با دانشگاه علوم پزشکی برای احصاء نیازهای ضروری منطقه و استفاده بهینه از امکانات موجود از جمله اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

کرمی گفت: آماده‌سازی زائرسراها و فضاهای موجود در بقاع متبرکه و موقوفات برای ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در صورت نیاز و تایید دانشگاه علوم پزشکی استان یا شهرستان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم و حاشیه‌ای، استمرار ضدعفونی کردن تمامی فضاهای بقاع متبرکه، شناسایی افراد آسیب‌پذیر از کرونا و حمایت مادی و معنوی از آنان در قالب کمک‌های مومنانه نیز از دیگر اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خریه استان زنجان افزود: تهیه و شارژ کپسول‌های اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی، تلاش برای ایجاد وقف‌های مشارکتی در رابطه با وسایل مورد نیاز مقابله با کرونا از قبیل، کپسول‌های اکسیژن، وسایل مورد نیاز نقاهتگاه‌ها و درمانگاه‌ها، تجهیزات بستری شدن بیماران کرونایی در منزل، تبلیغات مناسب برای تنویر افکار عمومی نسبت به رعایت شیوه نامه‌‌های بهداشتی و عدم خروج غیر ضروری از منزل و کمک به تأمین مایحتاج افراد سالمند در بین بستگان و همسایگان برای مراقبت از ایشان در مقابل ابتلا به ویروس کرونا نیز از دیگر اقداماتی است که توسط انجام خواهد شد.

وی افزود: توجه به این نکته ضروری است که بقاع متبرکه در هیچ منطقه‌ای تعطیل نیست و با رعایت کامل شیوه نامه‌های ستاد مقابله با کرونا، پذیرای زائرین و مجاورین است.

مدیرکل اوقاف و امور خریه استان زنجان افزود: در همین راستا با توجه به عدم تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی بقاع متبرکه و لزوم تقویت روحیه توکل، توسل و امید به الطاف الهی از سویی و عدم امکان اجرای برنامهها و تجمعات مردمی در  فضای سر بسته از سوی دیگر، مقتضی است ضمن ادامه فعالیت در فضای مجازی و کانال های مربوطه، نسبت به  برگزاری مراسم دعا، مناجات و… در فضاهای باز، و همچنین پخش ادعیه، مناجات و کلیپ‌های مناسب مخصوصا  “دعای فرج” از مأذنه‌های بقاع متبرکه، اهتمام الزم را داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست