• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۰۸
  • شناسه خبر: 20517

جشنواره مجازی پخت جغور بغور در زنجان

پیام ملّت- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این جشنواره با هدف آشنایی با غذاهای سنتی زنجان در حال انجام است.

علی اکبر شرفی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: این جشنواره با هدف آشنایی با غذاهای سنتی- محلی استان زنجان برگزار می شود چرا که جغور بغور یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی استان زنجان است که نباید فراموش شود .

شرفی افزود: این غذا به دلیل ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب و تنوع زیادی که دارد بسیار مورد توجه بوده و نباید به ویژه برای نسل جدید فست فود جای این غذاها را بگیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: جشنوه پخت جغور و بغور به عنوان غذای سنتی- محلی زنجان از ۲۸ آبان شروع شده و تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت و اعلام نتایج آن در دههه فجر و مصادف با ۲۲ بهمن خواهد بود.

علی اکبر شرفی با بیان اینکه چند آشپز معروف جغور بغور زنجان هم در این جشنواره شرکت خواهند کرد ادامه داد: شرکت کنندگان باید عکس و فیلم پخت این غذا را به صورت مجازی در صفحه اینستا گرام اداره کل ارسال کنند و پس از داروی نح.ه پخت و تزیین غذا برگزیدگان معرفی خواهند شد.

شرفی گفت: جوایز این جشنواره از صنایع دستی نفیس استان خواهد بود و نفرات برتر هم جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۴-۳۳۰۳۳۴۳۹ معاونت گردشگری تماس بگیرند

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست