• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۱۰
  • شناسه خبر: 20571

افزایش بیش از ۵۲ درصدی حقوق مستمری بگیران بیمه روستاییان و عشایر استان زنجان

پیام ملّت- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایرزنجان گفت:درهمسان سازی حقوق مستمری بگیران به طور متوسط اعضای این صندوق درکل کشور۵۲ درصدافزایش مستمری داشتند که دراستان ما۴هزار۸۲۴ نفر را شامل می شود.

علی عباسی در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات بانک اطلاعاتی صندوق بیمه روستاییان وعشایر زنجان ۱۶۱ هزار و ۱۲۳ نفر در استان زنجان می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند که فاقد بیمه هستند.

عباسی جامعه هدف بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را افراد ۵۰-۱۸سال عنوان کرد که ساکن شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر و فاقد بیمه هستند.

وی گفت: تا پایان مهرماه امسال تعداد اعضای این صندوق ۴۸ هزار و ۱۹ نفربوده است که ۳۵ درصد جامعه هدف ما را تشکیل می دهند.

عباسی با بیان اینکه ساختار بیمه روستاییان و عشایر اختیاری است و مثل بیمه تامین اجتماعی اجباری نیبست گفت: این یکی از دلایلی است که پوشش روستاییان و عشایر کامل نمی شود و همینطورافزایش تبلیغات بیمه های خصوصی و تجاری در روستاها یکی دیگر از عوامل است .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر زنجان افزود: اطلاع رسانی و تبلغیات در روستاها در برنامه های اجرایی ما هست ولی به دلیل محدودیت تجمع در ایام شیوع کرونا و عدم امکان تردد در روستاها امکان تشکیل جلسات توجیه روستاییان توسط کارگزاران این بیمه نبوده است ولی قراردادهایی با شرکت های تبلیغاتی بسته شده که امکان معرفی این بیمه برای جامعه هدف ما بیشتر باشد .

وی مهم ترین اتفاقی که در سال جاری برای بیمه شدگان بیمه روستایی و عشایری افتاد را افزایش حقوق مستمری بگیران این صندوق عنوان کرد و گفت: در همسان سازی حقوق مستمری بگیران به طور متوسط اعضای این صندوق در کل کشور ۵۲ درصد افزایش مستمری داشتند که در استان ما ۳هزار و ۸۱۹ خانواریعنی ۴ هزار ۸۲۴ نفر را شامل می شود که این مبلغ از ابتدای فروردین محاسبه شد و در پایان آبان ماه با مستمری آبان ماه به حساب مستمری بگیران پرداخت شد.

وی افزود: این افزایش حقوق در مواردی به بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ درصد هم برای برخی مستمری بگیران رسیده است که افزایش قابل توجهی است و از نظر مبلغ در بین صندوق های بیمه ای بیشترین افزایش مستمری در همسان سازی مربوط به بیمه روستاییان و عشایر بود .

علی عباسی ادامه داد: افزایش حقوق مستمری بگیران در سال های قبل معمولا حدود ۲۰ درصد اتفاق می افتاد ولی با همسان سازی حقوق مستمری بگیران این افزایش امسال به طور متوسط به بیش از ۵۰ درصد و در مواردی به ۱۰۰ و یا بیش از ۲۰۰ درصد هم رسید که همین افزایش مستمری در این حد خودش فرصت خوبی برای تشویق روستاییان و عشایر برای تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه روستایی شد.

وی گفت: هم اکنون ۵۰۰ پرونده مستمری برای بیمه شدگان هم داریم که در دست اقدام است که اگر احکامشان صادر شود به تعداد مستمری بگیران ما در استان افزوده خواهدشد.

عباسی مبلغ پرداختی بیمه راسالانه ۳۳۰ تا ۸۴۰ هزار تومان و متناسب با شریط و توان مالی بیمه شده عنوان کرد که متناسب با دوسال اخر بیمه پردازی خدمات می گیرند.

وی گفت: نسبت به سال ۹۸ حتی با وجود بیماری کرونا و محدودیت های آن ۶/۷ درصد رشد در افزایش تعداد بیمه شدگان داشته ایم که میانگین سنی بیمه شدگان نیز جوانان هستند.

عباسی با بیان اینکه در بیمه روستاییان وعشایر دولت ۲ برابر حق بیمه را خود پرداخت می کند و بیمه شده یک سوم پرداخت می کند گفت: از کانال های مختلف در تلاش هستیم که تعداد بیشتری از جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهیم که بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

علی عباسی درخصوص ارائه تسهیلات به مستمری بگیران هم گفت: در سال ۹۸ تسهیلات ۳ میلیون تومانی بدون ضامن با کسر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان از حقوق ارائه شد که و در صدد هستیم که امسال هم این تسهیلات را به کل مستمری بگیران ارائه کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر زنجان در خصوص خدمات الکترونیک این صندوق به بیمه شدگان هم گفت : اعضای صندوق بیمه روستاییان و عشایر می توانند با مراجعه به سایت roostaa-ir پرداخت حق بیمه و مشاهده سابقه بیمه و فیش حقوقی و سایر اقدامات را انجام دهند وهمچنین با ارسال کد ملی خو.د به سامانمه پیامکی ۳۰۰۰۲۷ تمام اطلاعات بیمه ای برایشان پیامک می شود که دیگر نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری های بیمه روستایی و عشایر نداشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست