• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۲۵
  • شناسه خبر: 20797

برگزاری جشنواره مجازی شب یلدا در زنجان

پیام ملّت-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برگزاری جشنواره مجازی شب یلدا در استان زنجان خبر داد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» گفت: سفره شب یلدا  در این استان همواره به وسیله ظروف و هنر دستان هنرمندان این خطه زینت داده می شود و هنرمندان در رشته‌های ملیله، مس، گلیم، معرق چوب و دیگر رشته‌های مرتبط با این فرهنگ و رسوم نقش مهمی در این شب مهم را ایفا می‌کنند.»

 ارجمند افزود: در این جشنواره شرکت کنندگان اقدام به سفره آرایی یلدا کنند و تصاویر آن را به صورت عکس و فیلم به صفحه مجازی اینستاگرام – اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ارسال کرده و از نفرات برتر به همراه جوایز نفیس قدردانی خواهد شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: امیدواریم با برگزاری یلدای مجازی و پرهیز از حضور در اجتماعات بتوانیم زمستانی آرام و رو به نزولی را از لحاظ بیماری کرونا را تجربه کنیم. هر شرکت‌کننده می‌تواند دو اثر ارسال کند که آثاری که عناصر بومی و محلی در آن توجه شده است در اولویت این جشنواره قرار دارد.

وی گفت: جشن شب یلدا از مراسم قدیمی می باشد که هر ساله ایرانیان در آخرین روز پاییز ، شب اول فصل زمستان آن را جشن می گیرند . و چیدن سفره شب یلدا  یکی از دغدغه های خانم های خانه دار می باشد.

ارجمند بیان کرد:این جشنواره  از تاریخ ۲۷آذر ماه تا ۵ دی ماه با مشارکت و همکاری هنرمندان این استان به صورت مجازی برگزار می‌شود که نتایج آن ۲۲ بهمن به مناسبت دهه فجر اعلام می شود./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست