• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 20869

زنجان زندانی مهریه ندارد/ آزادی ۱۳۰ زندانی در “طرح پایش”

پیام ملّت- مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان گفت: در جهت کاهش تعداد زندانیان از دوسال پیش تاکنون با رضایت طرفین و ایجاد سازش و بخشش و یا پرداخت مهریه زندانی مهریه در زندان های استان نداریم.

مهدی داشاد مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: به موجب بخشنامه اخیر ریاست قوه قضاییه در راستای بررسی و رصد و پایش وضعیت زندانیان از جهت تحقق اهداف اجرای حبس، ” طرح پایش “اجرا می شود.

مهدی داشاد گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری و کاهش آمار زندانیان مخصوصاً آنهایی برای اولین بار زندان رفته اند و بر اساس این بخشنامه استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط و یا تعلیق اجرای مجازات حتی برای زندانیانی که توبه کرده اند اجرایی خواهد شد.

داشادگفت: به دنبال اجرای طرح پایش قوه قضائیه که از ۱۰ روز قبل آغاز شد؛از ایتدای اجرای این طرح ۱۳۰ نفر از زندانیان زنجان آزاد شدند. در این طرح قضات پرونده های زندانیان را بررسی می کنند و با حضور در زندان و در دیدار های چهره به چهره با زندانیان بعد از بررسی وضعیت آنها تصمیم مقتضی را خواهند گرفت.

مهدی داشاد همچنین افزود : قبل از سال ۹۸ تعداد زندانیان مهریه در استان زیاد بود اما در ۲ سال اخیر با اقدامات مربو ط به صلح و سازش و رضایت طرفین در حال حاضر هیچ زندانی مهریه ای در زندان های استان نداریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست