• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 20950

معافیت مشترکان کم صرف از پرداخت آب‌بها

پیام ملّت- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، از اجرای طرح «آب امید» در استان خبر داد.این طرح برای معافیت مصرف‌کنندگان کم‌مصرف و تشویق افراد پرمصرف به کاهش مصرف اجرا می‌شود.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا جزءقاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ شهر استان زنجان با جمعیت ۷۵۰ هزار نفر به صورت صد درصد و ۶۱۷ روستا از ۹۰۷ روستای استان با بیش از ۳۰۷ هزار نفر جمعیت به صورت ۹۰ درصدی تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارد.

وی با اشاره به سرعت گرفتن ارائه خدمات به بخش روستایی، افزود: طی سه ماهی که از سال آبی جاری گذشته، میزان بارش‌ها مطابق با الگوی بلندمدت ۸۶ میلی‌متر بوده و تغییری نداشته است و نسبت به پارسال نیز ۱۷ درصد کاهش را شاهد بودیم که امیدواریم در ادامه شاهد افزایش نزولات جوی باشیم.

وی گفت: امسال تابستان بدون دردسری را سپری کرده‌ایم و به جز شهر آب‌بر در مرکزیت شهرستان طارم که تاسیسات آب‌رسانی آن به خاطر سیل اردیبهشت‌ماه دچار مشکل شد، آسیب و یا قطعی نداشتیم و صعب‌العبور بودن مسیر چشمه‌هایی که در کوه‌سر در ارتفاعات باکلور در بالادست و تامین‌کننده آب شهر آب‌بر است، سختی‌هایی را در ترمیم شبکه به وجود آورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه تابستان امسال آب‌رسانی تانکری به روستاهای زنجان نداشتیم، تصریح کرد: در تابستان امسال مصرف آب با توجه به شیوع ویروس کرونا افزایش ۱۵ درصدی داشته که برای تعدیل مصرف، نیازمند همکاری شهروندان هستیم.

جزءقاسمی از راه‌اندازی اپلیکیشن مشترکان آبفا در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: در بستر این اپلیکیشن همه خدمات بیست و چهارگانه شرکت آب و فاضلاب قابل دریافت است، به طوری که این اپلیکیشن، آسان‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین روش ارائه خدمات شرکت آب و فاضلاب، از جمله دریافت و پرداخت قبوض آب‌بها، اعلام رقم کنتور و دریافت قبوض میان‌دوره‌ای محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این اپلیکیشن در کنار سایر خدمات غیرحضوری شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، از جمله مرکز شبانه‌روزی مدیریت، پایش و راهبری آب و فاضلاب استان، سامانه تلفنی ۱۵۲۲، سامانه اینترنتی www.znabfa.ir، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۱۴۸۵ و پرتال شرکت، مشترکان آب و فاضلاب را از مراجعه حضوری بی‌نیاز می‌کند، عنوان کرد: در دوران فراگیری ویروس کرونا، همه خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. در مجموع ۲۳ خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح «آب امید»، عنوان کرد: این طرح با رویکرد معافیت مصرف‌کنندگان کم‌مصرف و تشویق افراد پرمصرف به کاهش مصرف اجرا می‌شود. میانگین مصرف در کشور ۱۵ مترمکعب است و این طرح مشمول خانوارهایی است که یک‌سوم این میانگین مصرف کنند.

جزء قاسمی خاطرنشان کرد: خانوارهایی که بتوانند ۵ مترمکعب در هر دوره مصرف کند آب‌بهای آن رایگان بوده و قبضی با مبلغ صفر به آنان ارسال می‌شود که بر اساس مطالعات انجام‌ شده ۲۳ درصد مشترکان استان مشمول این طرح می‌شوند که اغلب در روستاها ساکن هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست