• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 21122

۷۹۲ هزار و ۴۹۸ نفر سهامدار سهام عدالت دراستان زنجان

پیام ملّت- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: تعداد ۷۹۲ هزار و ۴۹۸ نفر سهامدارِ سهام عدالت در استان زنجان هستند.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل عباسچیان در جلسه اقدامات انجام شده در راستای اطلاع‌رسانی جهت ثبت‌نام در سامانه سجام اظهار کرد: از بین ۷۹۲ هزار و ۴۹۸ سهامدارِ سهام عدالت در استان زنجان ۵۲ درصد روش مستقیم و ۴۸ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که متوسط این میزان در سطح کشور به ترتیب ۳۸ و ۶۲ درصد است.

عباسچیان اظهار داشت: تاکنون ۲۳ درصد از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در استان کرمان که ۷۲ درصد سهامداران، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند بیش از ۵۰ درصد سهامداران در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت شده‌اند.

عباسچبان با اشاره به اهمیت و حساسیت ثبت‌نام در سامانه سجام برای بهره‌مندی از سود و سایر مزایای مربوط به سهام عدالت، خاطرنشان کرد: ضروری است تا اطلاع‌رسانی لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه برای دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند انجام شود تا هرچه سریع‌تر و قبل از برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان (۲۳ دی‌ماه) در سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت شوند در غیر این صورت، مشکلاتی گریبان‌گیر استان زنجان خواهد بود.

غفور حمیدی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تعداد مشمولین سهام عدالت استان زنجان ۷۹۲ هزار و ۴۹۸ نفر بوده که ۱٫۶ درصد از مشمولین کل کشور را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: ۳۸۰ هزار و ۹۴۲ سهامدار، روش غیرمستقیم و ۴۱۱ هزار نفر نیز روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

حمیدی خاطرنشان کرد: مکاتبات و پیگیری‌های لازم با تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی و فرمانداران و بخشداران انجام و جلسات هماهنگی و اختصاصی با دستگاه‌ها جهت اطلاع‌رسانی به جامعه هدف خود که سهامدار عدالت بوده و روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند انجام شده تا اطلاع‌رسانی لازم نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام را به مشمولان خود داشته باشند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه ملی (شبکه استانی) و سایر رسانه‌ها نیز انجام شده تا سهامداران نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام اقدام کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان یادآور شد: از ۳۸۰ هزار و ۹۴۲ سهامداری که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در سجام ثبت‌نام کرده و الباقی، اقدامی انجام نداده‌اند.

محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز گفت: اینکه بیش از ۵۰ درصد سهامداران زنجانی روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند خوب است و نشان از فعالیت افراد در بازار سرمایه دارد اما موضوع اصلی این است که اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز باید انجام شود تا در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، اظهار داشت: باز هم نیاز به اطلاع‌رسانی و تبیین بیشتر موضوع است تا سهامداران هرچه سریعتر از مزایای طرح، مطلع شده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آبی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حضور ۵۰ درصد سهامداران در مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری الزامی است، باید نهایت تلاش برای رسیدن ۲۳ درصد ثبت‌نامی کنونی در سجام به ۵۰ درصد برسد.

معاون استاندار زنجان افزود: به این منظور، لازم است اطلاع‌رسانی مجدد و متناوب از طریق رسانه‌ها طی هفته آینده انجام و موضوع تبیین شود ضمن اینکه دستگاه‌های مربوطه نیز موضوع را به زیرمجموعه خود اطلاع داده و حداکثر تلاش بر این باشد که مجمع در همان مرحله اول (۲۳ دی‌ماه) با حضور حد نصاب سهامداران برگزار شده و به مرحله دوم کشیده نشود.

آبی‌پور با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۰ درصد سهامداران استان کرمان در سامانه سجام گفت: از الگوهای مورد استفاده در آن استان برای اطلاع‌رسانی به سهامداران در استان زنجان نیز بهره‌مند شده و برای ثبت‌نام سهامداران زنجانی در سجام، تلاش شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست