• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۴
  • شناسه خبر: 21150

آئین رونمایی از دو اثر هنری سردار سلیمانی برگزار شد

پیام ملّت-دو اثر نقاشی «رستاخیز» و «رستگاری» با موضوع مکتب سردار سلیمانی به مناسبت سالروز شهادت این شهید بزرگوار با حضور جمع محدودی از مسئولین استانی، هنرمندان هنرهای تجسمی، شاعران و فعالان فرهنگی در حسینیه اعظم زنجان رو ...

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آیین رونمایی از دو اثر نقاشی تولید شده با موضوع سردار سلیمانی و به سفارش حوزه هنری استان زنجان؛ در مراسم «شب شعر قاف» سیزدهم دی ماه ۱۳۹۹ در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

به بهانه تولید و رونمایی دو اثر تجسمی گفتگویی با استاد حسن ترخوانه خالق این آثار داشتیم، وی در تعریف هنر، آن را بعنوان نعمتی عنوان کرد که خداوند به بعضی از بنده‌گانش ارزانی داشته و هنرمند با سیر در فضا‌های هنری؛ تمام هستی وجود و زندگی خود را با آن درمی‌آمیزد.

استاد حسن ترخوانه هنرمند پیشکسوت و خالق این آثار در معرفی این دو اثر هنری گفت: آثار در ابعاد ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر با موضوع سردار سلیمانی و به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ از مدافعان ملی و چهره ماندگار ایران اسلامی که نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زیادی‌خواهی‌های دشمن هستند، تولید شده است.

ترخوانه با تأکید بر اینکه هنرمند بایستی نگاه ارزشی به تصاویر شهیدان داشته باشد؛ ایده، طرح‌ها و المان‌های دو اثر نقاشی را برگرفته از حس قلبی و تصور ذهنی خود نسبت به زوایای مختلف ابعاد شخصیتی این شهید والامقام عنوان کرد.

وی در تشریح اختصاص لقب «هنرمند شهدا» به ایشان گفت: وظایف هنرمندان حراست از قداست هنر و احساس تعهد و تکلیف است، و ادامه داد: این الفاظ و لقب‌ها در وجود من نمی‌گنجد اینها الفاظ و القابی هستند که به لطف دیگران به بنده رسیده است. اما مفتخرم از اینکه قلم هنر من همیشه در راه شهدا کار کرده و هنوز بین بنده و قلم هنرم از شهدا فاصله‌ای نیفتاده است.

ترخوانه در سخن آخر گفت: از مسئولین محترم خواستارم که نگاه حمایتشان را به هنر وسیع‌تر کنند چون جامعه سخت احتیاج به فرهنگ و هنر دارد. پایه‌های یک جامعه بر چرخه فرهنگ هنر می‌چرخد و این یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز است که همیشه فرموده‌اند: «به فرهنگ هنر در جامعه بیشتر بها داده شوند».

شایان ذکر است: مصطفی رستمی؛ از هنرمندان خوشنویس استان در اثر «رستاخیز» به کتابت سوره واقعه پرداخته‌ است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست