• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۱۸
  • شناسه خبر: 21202

صد و دوازدهمین خانه هلال زنجان افتتاح شد

پیام ملّت- صد و دوازدهین خانه هلال استان زنجان در محله اسلام آباد افتتاح شد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین افتتاح خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر(ع) در محله اسلام آباد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: انشالله بتوانیم منش، رفتار و کردار این شهید والامقام را در زندگی و کار خود الگو قرار داده و در این مسیر قدم برداریم.

علی طاهری گفت: در خانه هلال با فعالیت در چهار حوزه جوانان، امداد و نجات، آموزش و امداد در خدمت اعضای آن خواهیم بود. خانه هلال شعبه ای کوچک از جمعیت هلال احمر در مسجد حضرت علی اصغر(ع) است که با افتتاح آن در این چهار حوزه بیان شده تعامل دوسویه تقویت و همکاری ها بیشتر می شود.

طاهری آموزش را مهمترین مقوله در خانه های هلال دانست و گفت: فرانیدی در خانه های هلال تعریف شده که باید این فرایند طی شود و ابتدا اعضای علاقمند در این خانه عضو شوند.

وی اظهارداشت: هیچ محدودیتی در عضو گیری خانه های هلال نداریم .از کودکان تا افراد بزرگسال می توانند با عضویت ابتدا آموزش های عمومی را فراگرفته سپس وارد آموزش های تخصصی و تکمیلی تر شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه حادثه ای اتفاق اتفاد هلال احمر از ظرفیت وکمک های افراد آموزش دیده برای امدادرسانی و کاهش خسارت های جانی و مالی در حوادث استفاده خواهد کرد.

طاهری تاکید کرد: جمع آوری کمک های مردمی نیز توسط اعضای داوطلب در خانه هلال جمع آوری و توسط همین اعضا به مناطق آسیب دیده و میان افراد متاثراز حادثه توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای داوطلب خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر(ع) نیز در حوزه امداد که آموزش های مورد نیاز را سپری کرده اند در مناطق حادثه دیده و متاثر از حوادث و بلایای طبیعی اقدام به امدادرسانی به هموطنان خواهند کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در محله اسلام آباد همه شهروندان در این منطقه و هیات امنای این مسجد با هلال احمر همکاری بیشتری داشته باشند تا با قوت در خدمت اهالی باشیم.

طاهری به تهیه و تامین بسته های معیشتی و کمک های مومنانه در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: با شناسایی و معرفی این خانواده های کم برخوردار توسط اعضای خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر(ع) می توانیم به این خانواده ها نیز کمک کنیم و در جایی هایی که نیازمند کمک خیرین و هیات امنا و شهروندان در محله اسلام آباد باشد می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر تشکل مردم نهاد و برپایه مردم است که تعداد اعضای جوان و امدادگرو داوطلبان بیش از ۱۰ هزار نفر در استان زنجان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین افتتاح خانه هلال مسجد حضرت علی اصغر(ع) در محله اسلام آباد گفت: بی طرفی، بی غرضی است و تامین احترام و تکریم انسان ها از اهداف مهم هلال احمر به شمار می رود.

حجت الاسلام جواد نصیری افزود: بر اساس آیات قرآن کریم، هر کسی یک نفر را زنده کند مانند این است که همه انسان ها را زنده کرده است.

وی تاکید کرد: هلال احمر در تکریم انسانها و تلاش برای امدادرسانی برای حادثه دیدگان پیشقدم است و این رسالت ها در بخش های مختلف امدادی، جوانان و داوطلبان انجام می دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اصول و اهداف جمعیت هلال احمر برگرفته از اصول و آموزه های دین مبین اسلام است و این مهم منجر به تقویت فعالیت های بشردوستانه در این مجموعه می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست