• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۱
  • شناسه خبر: 21263

در بین اهانت‌کنندگان به آیت الله هاشمی، هم نادان‌ها بودند هم مغرضان

پیام ملّت - آیت‌الله مسعودی خمینی می گوید: می توانم بگویم که در میان کسانی که به آقای هاشمی رفسنجانی اهانت و جسارت می کردند، یک عده واقعا نادان بودند و البته یک عده هم مغرض بودند.

آیت الله مسعودی خمینی، عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: با یکی دو دقیقه صحبت و به صورت عجله ای نمی شود در مورد شخصیت بزرگ آیت الله هاشمی صحبت کرد و ایشان را توصیف کرد؛ ایشان حقیقتا یک شخصیت بارز و ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

آیت الله هاشمی زمین های گرانقیمتی در قم را به طلاب هدیه داد

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ سال قبل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کوچه آبشار قم سکونت داشتند و من هم در همان کوچه آبشار سکونت داشتم و تقریبا با هم همسایه بودیم. من در همان زمان، یکباره متوجه شدم که ایشان بخش زیادی از منطقه سالاریه قم که آن زمان زمین کامل بود و هنوز خانه ای در آنجا ساخته نشده بود را خریداری کرده و به صورت قسمت قسمت به طلبه هایی که زن گرفتند و بچه دارند و خانه ندارند، هدیه می دهد؛ فقط در یک روز که من شاهد بودم، ۱۰ قطعه از این زمین ها را به طلاب خانواده دار بدون خانه، هدیه داد؛ به ایشان اصرار کردم که آقا! یک دونه از این زمین ها را به من هم بده؛ ایشان پاسخ داد، نه، شما هنوز ازدواج نکردی و احتیاج هم نداری، از شما محتاج تر خیلی بیشتر است؛ البته که خیلی ها می دانند منطقه سالاریه قم گرانقیمت‌ترین منطقه قم است و امروزه قیمت های بسیار بالایی دارد؛ این کارها را مرحوم آقای رفسنجانی چه زمانی انجام داد؟ ۶۰سال پیش که هنوز نه انقلابی شده بود و نه نظام جمهوری اسلامی وجود داشت، و از این رو او فقط برای رضای خدا این کارها را می کرد.

آیت الله مسعودی خمینی ادامه داد: از آن به بعد هم مرحوم آقای رفسنجانی خیرات فراوانی داشتند که باید یک زمان خوب و مناسبی باشد که آدم بنشیند و درباره آن صحبت کند.

توهین کنندگان به آیت الله هاشمی یا نادان بودند یا مغرض

تولیت سابق حرم حضرت معصومه(س)، در پاسخ به این سؤال که صبر و بردباری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در برابر جسارت ها و هتک حرمت ها را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: بعنوان کسی که سال ها همسایه آقای هاشمی بودم و ایشان را از نزدیک می شناسم، می توانم بگویم که در میان کسانی که به آقای هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) اهانت و جسارت می کردند، یک عده واقعا نادان بودند و البته یک عده هم مغرض بودند که ممکن است کلا با انقلاب و دوستداران واقعی انقلاب مشکل داشتند؛ من روی صحبتم با کسانی است که آقای هاشمی رفسنجانی (رحمت الله علیه) را به خوبی نمی‌شناسند می گویم که شما واقعا ایشان را نمی شناختید که اگر می شناختید این طور نمی کردید.

مرحوم هاشمی، اُس اساس انقلاب اسلامی ایران بود

آیت الله مسعودی خمینی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی اُس اساس انقلاب اسلامی ایران بود و از ابتدای شروع نهضت با امام خمینی(ره) بود و اگر آقای رفسنجانی نبود، شاید این مسائل و تحقق انقلاب اسلامی، خیلی دیرتر اتفاق می افتاد.

وی افزود: آقای هاشمی رفسنجانی(رضوان الله تعالی علیه)، کسی بود که ذوب در امام خمینی(ره) بود؛ در عین حال که صاحب رأی بود و صاحب فهم بود و اگر امام خمینی(ره) مطلبی می فرمودند، و ایشان نظر دیگری داشت که به نظرش درست تر می آمد، با امام(ره) می نشست و بحث می کرد و اگر امام را قانع می کرد که این کار درست نیست، به نتیجه دیگری می رسیدند اما اگر امام را قانع نمی کرد، هرچه فرمان امام خمینی(ره) بود انجام می داد.

آیت الله هاشمی مطیع واقعی و حقیقی نظام و رهبری بود

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یادآور شد: من یک دفعه به مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی گفتم که شما چرا با مقام رهبری بحث می کنید؟ خب هرچه می گویند گوش کنید و عمل کنید؛ که ایشان پاسخ داد و گفت من در تمام مسائل با ایشان بحث می کنم؛ اگر غالب شدم که بحث من درست می شود و اگر غالب نشدم، هر چه ایشان گفتند من قبول میکنم و اطاعت می کنم؛ یعنی مطیع واقعی و حقیقی نظام و انقلاب و رهبری بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست