• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۲
  • شناسه خبر: 21302

پایین بودن سطح سواد سلامتی یک خطر محسوب می شود/ ۴میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه بستری هربیمارکرونایی

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: پایین بودن سطح سواد سلامتی در تمام دنیا یک خطر محسوب می شودو هر چقدر سطح سواد سلامت مردم را بالا ببریم می توانیم در هزینه های بیمه و درمان صرفه جویی کنیم.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» یعقوب شیویاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان اظهار کرد: سطح سواد سلامتی در جامعه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که کار ارزیابی و تحقیقاتی سطح سواد سلامتی مردم در استان انجام خواهد شد.

شیویاری گفت:هرچقدر سطح تحصیلات مردم بلاتر باشد باید ظرفیت و سطح سواد سلامت برای کاربردی کردن اطلاعات اطلاعاتی که کارشناس بهداشت و درمان می دهد بیشتر باشدچرا که با افزایش سواد سلامت مردم سلامتی آن افراد هم افزایش می یابد و به تبع آن سلامتی جامعه هم افزایش و هزینه های درمانی هم کاهش می یابد.

وی گفت: پایین بودن سطح سواد سلامتی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا یک خطر محسوب می شود یعنی هر چقدر بتوانیم سطح سواد سلامت مردم را بالا ببریم به همان میزان هم می توانیم در هزینه های بیمه و درمان صرفه جویی کنیم .لذا توجه به اراتقاء سطح سواد سلامت مردم بسیار ضروری است و رسانه ها و سایر ارگان ها باید در این مورد همکاری کنند و راهکارهای عملی ارائه کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص آمار کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند نیز گفت: واقعیت این است که همچنان به دلیل هم پوشانی بیمه ای آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: ضمن اینکه همچنان ثبت نام برای دریافت دفترچه بیمه سلامت ادامه دارد . از ۲۵ آبان که آزمون وسع موقتاً برای دریافت بیمه حذف شده است در آذرماه حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفر برای ثبت نام بیمه همگانی اقدام کرده اند و این آمار خیلی بالا است و تا زمانی که این پروسه انجام می شود نمی توان آمار قطعی داد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان همچنین افزود: برای هر بیمار کرونایی که بستری می شود به طور میانگین ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه می شود و البته با توجه به خدماتی که هربیمار نسبت به شرایط خود از بیمارستان می گیرد ممکن است قدری تفاوت داشته باشد.

وی گفت: تمامی مطالبات سال ۹۸ بخش خصوصی و دولتی اعم از داروسازان و متخصصان و درمانگاه ه ها وغیره تا پایان سال ۹۸ به طور کامل تسویه شده است.

شیویاری گفت: به دلیل اینکه برخی پرونده ها به صورت دستی با یک ماه تاخیر ارسال می شود وبه همین علت ارزیابی آنها هم دو تا سه ماه طول می کشد اما تمامی مطالبات پرونده های بخش خصوصی که به صورت الکترونیکی آذر ماه ۹۹ ارسال شده است پرداخت شده است . و تمامی مطالبات سال ۹۸ بیمارستان بهمن هم تسویه شده است.

وی با بیان اینکه تا اخر خرداد ۹۹ مطالبات بیمارستان ها تسویه شده است افزود : در طی این ۳ ماه گذشته سقف پرونده بیمه را برای بیمارستان ها برداشته شده و

شیویاری افزود: در حال حاضر با بیش از ۹۴ درصد مراکز درمانی قرارداد داریم قبلا سطح اعتبارات ما محدود بود و از این جهت نمی توانستیم قرارداد ببندیم ولی الان برای قرار داد با هیچ موسسه و مرکز درمانی مشکلی نداریم که مراجعان بتوانند خدمات دریافت کنند و حق انتخاب داشته باشند .

شیویاری همچنین گفت: در خصوص پرداخت های خدمات سطح یک نیزمطالبات ۶ ماهه اول سال ۹۹ مراکز تسویه شده است و مطالبات ۳ ماهه پاییزهم برای خدمات سطح یک در حد ۸۰ درصد پرداخت شده است که در این مورد جزء پبشتازان کشور هستیم .

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن نسخه ها نیزگفت: الکترونیکی کردن نسخ یکی از اساسی تریم موضوعات در حال انجام است که از سال ۹۷ شروع شده و میزان مشارکت مطب ها ی طرف قرارداد در استان ۸۵ درصد است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست