• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • شناسه خبر: 21355

خانه های هلال استان زنجان به ۱۱۳ باب رسید

پیام ملّت- سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح خانه هلال در روستای اندآباد سفلی، تعداد خانه های هلال این استان به ۱۱۳ باب افزایش یافت.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی طاهری در آیین افتتاح خانه هلال روستای اند آباد سفلی شهرستان زنجان ضمن قدردانی از اهالی این روستا در خصوص همکاری با هلال احمر افزود: تجربه نشان داده که با توجه به سیل خیز بودن این مناطق، سیل بیشتر اما زلزله کمتر اتفاق افتاده است. وقتی فردی با سیل مواجه می شود دستش از همه جا کوتاه می شود و دستگاه های امدادرسان از جمله هلال احمر برای کمک به اقشار آسیب پذیر می شتابد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه اهالی این منطقه متعدد تجربه سیل داشته اند، در نقطه ای از کشور که سیل جاری می شود کاملا این هموطنان سیل زده را درک می کنید و این مهم موجب می شود تاکنون که با جمعیت هلال احمر همکاری تنگاتنگی داشته اید هلال احمر نیز در مواقع حوادث و بلایای طبیعی کمک حال شماست.

طاهری تاکید کرد: خانه هلالی که در اندآباد سفلی راه اندازی شده به منظور این است هلال احمر مامنی داشته باشد تا ارتباط با اهالی روستا و دهیار بیشتر شود، چنانچه حادثه ای در این منطقه اتفاق افتاد بتوانیم بهتر وارد عمل شوییم.

وی ادامه داد: با ارائه آموزش های مورد نیاز امدادی به اهالی روستا از سن کودکی تا بزرگسالی، این افراد بهره مند از آموزش تا رسیدن نیروهای امدادی در حوادث می توانند اقدام به امدادرسانی و مدیریت حادثه کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: خانه های هلال در موضوع های امداد و نجات و آموزش کمک های اولیه فعالیت می کند و همه اعضای روستا می توانند عضو هلال احمر شوند.طاهری خاطرنشان کرد: با همکاری اهالی روستای اندآباد سفلی می توانیم آموزش های همگانی و امدادی را رایگان ارائه دهیم تا در حوادث مدیریت حادثه را داشته باشند و بتوانند اقدامات اولیه را انجام دهند.

وی افزود: با بهره مندی آموزش های مورد نیاز برای جوانان این روستا آنها می توانند به عنوان داوطلب در پایگاه های امداد و نجات جاده ای خدمات مورد نیاز را برای افراد متاثر از حوادث ارائه دهند.

گفتنی است،آیین افتتاح خانه هلال در روستای اندآباد سفلی شهرستان زنجان با حضور اهالی روستا، دهیار، اعضای شورای اسلامی و معتمدین محلی انجام شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست