• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۲۴
  • شناسه خبر: 21362

کلیات طرح اصلاح قانون وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی تصویب شد/علت چرخه فساد در شوراها عدم نظارت و نبود قوانین بازدارنده است

پیام ملّت- نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» نمایندگان در نشست علنی (چهارشنبه، ۲۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور  با ۱۶۸ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر موافقت کردند.

بر اساس گزارش قرائت شده در صحن علنی مجلس اصلاح قانون تشکیلات وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ۵ محور اصلی دارد. در جریان این اصلاح هیأتی جهت نظارت بر عملکرد شوراها که در این زمینه خلاء قانونی وجود داشت، تشکیل و بر عملکرد شوراهای اسلامی نظارت می‌کند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در مجموع ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا داریم، در سال ۹۷ و ۹۸، ۴۷۲ فقره پرونده قضایی، ۴ میلیون مترمربع زمین‌خواری و یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان رد مال بازگشت به بیت المال تعیین شده است، چگونه می‌توان گفت تخلفی در شوراهای شهر و روستا صورت نگرفته است.

نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس با بیان اینکه کسانی که افراد فاقد شرایط را برای حضور در شوراها تأیید کرده‌اند باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشند، تصریح کرد: علت چرخه فساد در شوراها عدم نظارت، نبود قوانین بازدارنده و جدی است. ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در دور دهم به واسطه تأیید افراد ناسالم رد صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفظ سلامت اعضای شوراهای اسلامی عمل کرده‌ایم، ادامه داد: دولت قصد دارد از طریق لایحه جامع انتخابات، نظارت بر شوراها را بر عهده بگیرد، عملکرد شوراها باید خدمت باشد نه سیاسی‌کاری.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست