• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 21475

بیش از۲هزار تن بذور اصلاح شده گندم درزنجان تولید شد

پیام ملّت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال بیش از دو هزار و۶۰۰ تن بذور اصلاح شده گندم در استان زنجان تولید شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جواد تاراسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال جاری تولید گندم در استان زنجان خوب بوده و کاشت گندم در بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شد.

جواد تارا سی با بیان اینکه کشاورزان استان زنجان ۱۴ هزار تن بذور اصلاح شده گندم را در اراضی کشاورزی کشت کردند، اظهار کرد: امسال بیش از دو هزار و۶۰۰ تن بذور اصلاح شده گندم در استان تولید شد.همچنین کشت جو در ۱۰۰ درصد مزارع استان انجام شده است.

تاراسی تاکید کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان تحت مدیریت تلفیقی آفات انجام شده است.

وی با بیان اینکه پایش به موقع آفت سن گندم در سطح ۴۲۰ هزار هکتار و مبارزه با آفات نباتی در بیش از ۱۵۰ هزار هکتار در سال جاری انجام گرفته است، ابراز کرد: ردیابی و پایش مراتع، پیش آگاهی و کنترل ملخ مراکشی و جلوگیری از حمله این آفت به مزارع شهرستان طارم هم به خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان ابراز داشت: جهت کنترل آفت مگس زیتون در ۱۶ هزار هکتار از باغات زیتون پایش و مبارزه شیمیایی در سطح ۲۱۱ هکتار در سال جاری انجام گرفته است.

تاراسی گفت: این استان در پایش، ردیابی و کنترل آفت مگس زیتون رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: این استان رتبه برتر کشوری در مدیریت کنترل آفت سن گندم و تولید گندم پاک را از آن خود کرده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست