• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۰۵
  • شناسه خبر: 21501

اعلام برنامه های هفته زن در استان زنجان در تقارن با دهه فجر

پیام ملّت- مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: کنگره استانی تجلیل از ۱۷۰۰۰زن شهید،جانبازو آزاده کشور با عنوان " لشگر فرشتگان تاریخ ساز "وهمایش اسوه های صبر و مقاومت از برنامه های هفته زن درزنجان خواهد بود.

ماهرخ بلوی در گفت و گو با خبر نگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ضمن اشاره به تقارن دهه فجر و هفته زن مناسبت ها ی پیش رو را فرصتی برای تبیین سیره و منش فاطمی برای مادران و دختران جامعه ، بیان نقشی افرینی زنان در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و جایگاه خانواده  دانست.

بلوری افزود : نهاد مقدس خانواده ، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌های گوناگون است واولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا، سلامت و پایداری خانواده است. بدون خانواده، نه تنها هویت انسانی بشر نابود می‌شود، بلکه همه‌ی تلاش‌های فردی و اجتماعی نیز بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

وی با بیان  اینکه حضور  و موفقیت  زنان در حوزه  های علمی ، اختراعات و ابداعات  حاصل فضای  انقلاب اسلامی است  بیان داشت : امروز  جمعیت زنان  دانشجو  بیش از  گذشته  است  و تعداد بانوان متخصص  در  رشته های مختلف رشد داشته است .

بلوری عملکرد زنان در رده  های مدیریتی  را موفقیت  آمیز  دانست  و به رشد ۱۴۲ درصدی  انتصاب  زنان  در سطوح مختلف مدیریتی در دو سال اخیر  اشاره و افزود :  این انتصابات نه به صرف  زن بودن بلکه  بر اساس  شایستگی ها بوده است و مدیرا ن زن منصوب شده عملکرد مثبتی  نیز داشته اند.

مدیر کل  امور زنان و خانواده   بر تقویت  نقش  مقام مادر  و ارتباط با فرزندان تاکید کرد و گفت : برای صیانت  از خانواده ضرورت دارد  گفتگوی  بین خانواده (نسلی ) را توسعه دهیم.امروزه نهاد خانواده دچار چرخش مفهومی شده و به نظر می رسد هنجارها و ارزش های خانواده در برابر چالش ها و تغییرات عمیق قرار گرفته است و مهمترین راهبرد برای ایجاد توازن – اعتماد ومشارکت در نهاد خانواده است وبرای کاهش آسیب های خانواده ، بایستی گفتگو در گونه های مختلف شکل بگیرد تا بشود با گفتگو و مفاهمه بسیاری از مشکلات خانواده را قبل از آسیب زایی ساماندهی کرد.   

بلوری بر رعایت  پروتکل های بهداشتی و تجميع برنامه هاي شاخص استان با نگاه ويژه به جلب همكاري دستگاههاي اجرايي  ونهادهاي مردمي ، پرهيز از موازي كاري و تلاش در جهت اجراي برنامه هاي خروجي محور و اثر بخش  تاکید کرد.

وی برگزاری کنگره استانی  تجلیل از ۱۷۰۰۰  زن شهید ، جانباز و آزاده کشور با عنوان ” لشگر فرشتگان تاریخ ساز ”  – همایش اسوه های صبر و مقاومت  با رویکرد ترویج الگوی سوم زن مسلمان برگرفته از بیانات رهبری –  نشست آموزشی ” بانوان فرهنگ یار ترافیک و سلامت ” را از برنامه های هفته زن در زنجان نام برد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه و رویداد کارآفرینی ” زنان شهر من ” –  برنامه طبیعت گردی زنان و دختران در شهر ها و روستاها با عنوان ” سلامت پایدار ، طبیعت ماندگار ” – پویش ” بانوی مهربانی ” با هدف جمع آوری اسباب بازی و کتب داستانی کودکان و هدیه به کودکان مناطق محروم- اجرای مسابقات فرهنگی از متن خطبه فدکیه حضرت زهرا ( سلام ا… علیها ) و مسابقه عکس ” مادر مردها ” در تجلیل از مادران شهدای گرانقدر استان از دیگر برنامه های هفته زن خواهد بود.

بلوری همچنین انتشارمجازی پادکست های فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی در تکریم مقام مادر  و مرور تجربه زیستی  و تاریخ شفاهی زنان ایثار گر –  وبینار علمی تخصصی با موضوع “راهکارهای ارتقای سواد سلامت جسمی ، روحی و روانی در بحران  “-  مسابقه مقاله نویسی با عنوان ” نقش زنان در جهش تولید در دوران کرونا “- پویش آزاد سازی ” زنان بند نسوان دارای جرائم  غیر عمد “-  اجرای طرح ” توان افزایی  و ارتقای  تاب آوری اجتماعی طرح توان افزایی  و ارتقای  تاب آوری  فردی ، خانوادگی  و اجتماعی در جوامع محلی ”  – افتتاح طرحهای اشتغالزاییی برای زنان سرپرست خانوار و برنامه های  مختلف فرهنگی و اجتماعی درون سازمانی  و بین سازمانی را ازاهم  برنامه های دو رویداد مهم  هفته زن و  دهه فجر استان در حوزه زنان و خانواده  برشمرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست