• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۰۹
  • شناسه خبر: 21590

بيش از ۷۰درصد از برق استان صنعت و کشاورزي مصرف مي‌شود

پیام ملّت-هم اکنون بيش از ۷۰درصد از برق استان زنجان در دو زمينه زيربنايي صنعت و کشاورزي مصرف مي‌شود که نشان دهنده تاثير گذاري صنعت برق در توسعه صنعتي، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي استان زنجان است.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»عليرضا عليزاده اظهار کرد: صنعت برق کشور در سال‌هاي نخستين انقلاب با وجود تحريم‌هاي گوناگون و جنگ تحميلي که بارها زيرساخت‌هاي اين صنعت را هدف قرار داده بود با سختکوشي و توانمندي بزرگ‌مردان اين صنعت هم‌اکنون سربلند در جايگاهي قابل قبول در منطقه و جهان قرار دارد و اين سربلندي و عزت جز با سختکوشي حاصل نشده است.


عليزاده افزود: شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان از ابتداي پيروزي شکوهمندانقلاب اسلامي تاکنون هم راستا با ساير شرکت هاي برق کشور مسير رشد و ترقي خودرا سپري کرده است و درمقايسه با ساير کشورهاي منطقه وجهان در شاخص هاي مختلف کمي وکيفي داراي کارنامه درخشاني است، صنعت برق کشور هم‌اکنون در رتبه نخست منطقه و رتبه پانزدهم جهان قرار دارد.


وي گفت: شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان ۳ شاخصه مهم را در چشم انداز ۱۴۰۴ شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان ترسيم نموده است که، رساندن ميانگين خاموشي هر مشترک در سال به ۱۴۰دقيقه، حذف مراجعه حضوري متقاضايان و مشترکان با استفاده از فناوري‌هاي نوين و کاهش تلفات انرژي برق به کمتر از ۴ درصد، از هدف‌گذاري اين استراتژي است.

علیزاده گفت: البته هم‌اکنون شرکت توزيع نيروي برق زنجان در سال ۹۹علاوه بر ارائه ۱۰۰ درصدي خدمات به صورت غير حضوري در هر کدام از اين شاخصه‌ها جايگاه بالايي در سطح کشور دارد و مي‌توان گفت استان زنجان يکي از استان‌هاي سرآمد در صنعت برق است.


مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان اضافه کرد: تعداد مشترکان برق استان زنجان در سال ۵۷ حدود ۴۷هزار نفر بود که در ۴۲ سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين آمار با جهش حدود ۱۰برابري به بيش از ۴۷۰هزار مشترک در استان زنجان رسيده است، در سال ۵۶ فقط ۷ روستاي استان از نعمت برق برخوردار بود و اکنون در روستا‌ها شاهد رشد ۱۲۸برابري و برخورداري ۱۰۰درصدي روستاهاي بالاي ۱۰خانوار استان از نعمت برق هستيم.


عليرضا عليزاده با اشاره به اينکه کشاورزي در استان يکي از صنايع اصلي و مادر است گفت: پيش از انقلاب فقط ۷ چاه آب در استان برق‌دار بود ولي اکنون بيش ۶۷۱۲ چاه آب کشاورزي و صنعتي در استان برق‌دار هستند و اين يکي از مهم‌ترين دلايل پيشرفت کشاورزي استان نسبت به سال‌هاي پيش از انقلاب است که به آباداني روستاها و رونق گرفتن کشاورزي در استان منجر شده است.

    عليزاده گفت: هم‌اکنون بيش از ۷۰درصد از برق استان در دو زمينه زيربنايي صنعت و کشاورزي مصرف مي‌شود که نشان دهنده تاثير گذاري صنعت برق در توسعه صنعتي، رونق اقتصادي و رفاه اجتماعي استان زنجان است و مي‌توان گفت براي پيشرفت در هر زمينه‌اي بايد نخست زيرساخت‌هاي انرژي برق را در آن‌جا برپا کرد.

وي با اشاره به بهر‌ه‌برداري از ۱۱۸۸پروژه توزيع برق در فجر امسال گفت: اين پروژه‌هاي در بخشهاي مختلف توزيع برق در نقاط مختلف استان به بهره‌برداري خواهد رسيد در حالي که در هفته دولت ۹۹ نيز ما شاهد بهره‌برداري از ۳۷۸ پروژه مختلف توزيع برق استان بوديم و اين ۱۱۸۸ پروژه آمار افتتاح پروژ‌هاي شرکت توزيع را به بيش از ۱۵۵۰ پروژه در سال ۹۹ خواهد رساند که رکورد کم نظيري در صنعت برق کشور است.


مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان افزود: اين ۱۱۸۸پروژه آماده افتتاح با اعتباري بالغ بر ۷۰۶ ميليارد ريال به انجام رسيده که از اين تعداد ۳۰۰ پروژه در شهرستان زنجان، ۱۵۵پروژه در شهرستان ابهر، ۲۵۳پروژه در شهرستان خدابنده، ۲۰۷پروژه در شهرستان خرمدره، ۵۴پروژه در شهرستان ايجرود، ۶۶پروژه در شهرستان سلطانيه، ۸۲ پروژه در شهرستان طارم و ۷۱ پروژه در شهرستان ماهنشان به بهره‌برداري خواهد رسيد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست