• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 21602

مناسبات داخلی آمریکا تفاوتی برای ایران ندارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای ایران مهم نیست چه کسی رییس جمهوری آمریکا باشد چرا که سیاست کلی این کشور در مقابل ایران غیر قابل تغییر است.

به گزارش پیام ملّت و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان ضمن تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام,(ع) افزود: یکی از مناسبت های مهم، تاثیرگذار و ارزشمند در کشور ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است که پس از آن ۴۲ سال ایران با عزت و سربلندی تمام قد ایستاده است.

سیاست کلی آمریکا در مقابل ایران غیرقابل تغییر است

وی تاکید کرد: ایران اسلامی در زمان پهلوی زیر سلطه آمریکا قرار داشت و تمام قدرت های شرق و غرب آمریکا و شوروی دستشان بر سر ایران بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هر کشوری احتمال می داد در هر گوشه ای از جهان اتفاقی جدیدی روی بدهد اما هرگز احتمال شکل گیری انقلاب اسلامی را پیش بینی نکرده بودند.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: حضور مردم در صحنه، اتحاد و امامت امام راحل نتیجه داد و با توکل و کمک خداوند متعال  انقلاب اسلامی به ثمر نشست.
وی ادامه داد: عنایت خداوند و رهبریت امام راحل و از طرفی مهمترین مسأله در این میان حضور مردم در صحنه بود که انقلاب به ثمر نشست.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: عده ای شکنجه، تبعید و شهید شدند و همه آحاد مردم اعم از روحانی، دانشگاهی، فرهنگی، کشاورز، روستایی، بازاری، مرد و زن اعتراض گسترده خود را آغاز کردند که با لطف خداوند ۱۲ بهمن بنیانگذار انقلاب اسلامی وارد کشور شد.
حجت الاسلام خاتمی یادآوری کرد: آمریکا و دیگر استکبار در تلاش برای عدم تحقق انقلاب بودن که اما با حضور مردم در صحنه و با اتحاد مردم ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در این بیانیه مخاطب، همه ملت ولایتمدار ایران اسلامی است و نقشه راه را مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند که باید این نقشه را صاحبان علم، اندیشه و تجربه بویژه جوانان مومن متعهد و انقلابی ریل گذاری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب به چهار مقوله مهم در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید دارند که یکی از این موارد حادثه بزرگ انقلاب و پایداری و استواری آن است.
حجت الاسلام خاتمی افزود: چشم انداز آینده نیز روشن است و جوانان مومن انقلابی با سواد و دانشمندان و صاحبان فکر  زیادی در کشور داریم.
وی اظهارداشت: زندگی استعمار قدرت های حاکم بسیار پیچیده است که نباید ساده انگاری در مسأله امریکا با انقلاب اسلامی باشد.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: آنها به خود حق می دهند ریشه ای با انقلاب اسلامی ضد شوند و هیچ کشوری به اندازه آمریکا از پیروزی انقلاب ضربه نخورد چرا که خدایی دنیا را می کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکا شب و روز توطئه کرد و با جنگ نرم و توطئه‌های گوناگون علیه ایران دست بکار شد، محاصره اقتصادی نتیجه نداد و در حال حاضر نیز حقوق بشر و حمایت از فلسطین را دست آویز خود قرار داده است.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: نکته مهمی که برای ما مطرح است فرقی ندارد رییس جمهوری آمریکا چه کسی باشد چرا که سیاست کلی این کشور در مقابل ایران غیر قابل تغییر است.
وی افزود: ما به مقرارت و تعهدات بین‌المللی پایبند هستیم و غنی سازی اورانیوم هیچ کدام غیرقانونی و غیرمتعهدانه نیست.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: با تلاش بنیاد برکت و ستاد اجرایی امام راحل آزمایش و تست کرونا موفق بوده است. 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از مدافعان سلامت و همه کسانی که فاصله اجتماعی را رعایت می کنند و خیرینی که در چنین وضع اقتصادی دست خیرشان برای همنوعان باز است، قدردانی کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست