• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۱
  • شناسه خبر: 21612

فیلترینگ اینستاگرام ماهیتاً به مجلس مربوط نمی شود/ تراز عملیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۱۷ درصد رسیده است

پیام ملّت-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: هیچ طرح و برنامه ای و حتی خبری در جهت فیلترینگ اینستاگرام به مجلس ارائه نشده است و این موضوع ماهیتاً نیزمربوط به مجلس نمی شود.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه نسبت به لایحه بودجه دولت نقدهای جدی داشتیم اظهار کرد: مجلس نظرش بر رد لایحه بودجه دولت بود که دو دیدگاه در این مورد پیش آمد که یک دیگاه  نظرش این بود که اگر بودجه را رد کنیم فرصت اصلاح و تغییر بودجه را می گیریم . یک دیگاه دیگر معتقد بود که ارائه  لایحه بودجه وظیفه دولت است و مجلس وظیفه ای ندارد که در نهایت با شرط اینکه اصلاحات انجام شود رأی آورد.

طاهری دلایل رد لایحه بودجه دولت را ایرادات اساسی آن عنوان کرد و گفت: در یک مقایسه ده ساله از سال ۸۹ تا ۹۹ به طور میانگین سالانه ۱۹ درصد دولت افزایش هزینه داشته است ولی در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به  سال ۹۹دولت  ۴۶ درصد رشد هزینه دارد که بیش از ۲ برابر میانگین رشد ۱۰ ساله افزایش هزینه داشته است

وی افزود: در حالی که درآمدهای دولت در ۱۰ سال اخیر  به طور میانگین ۱۷ درصد رشد داشته است در بودجه ۱۴۰۰ میزان درامد نسبت به سال۹۹ کمتر شده  یعنی رشد هزینه دولت  به شدت زیاد و درآمدش کم شده است .

طاهری در خصوص تراز عملیاتی دولت نیز گفت: در سال های قبل میانگین تراز عملیاتی دولت ۳۰ درصد بوده است یعنی کمبود بودجه دولت ۳۰ درصد بوده که در بودجه ۱۴۰۰ به ۱۱۷ درصد رسیده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین هزینه های عمرانی و مصارف عمومی در بودجه ۱۴۰۰ ۱۲ درصد رشد داشته است یعنی ۸۸ درصد فقط صرف مصارف دولت است .

وی با بیان اینکه  در این روش بودجه ریزی اصلاح ساختار بودجه محقق نشضده است گفت :  برای برنامه هفتم توسعه باید از شعار دادن بپرهیزیم و بودجه  را عملیاتی و واقعی کنیم  و آن هم زمانی اتفاق می  افتد که دخل و خرج ما به نفت وابسته نباشد و سیستم مالیاتی نیز اصلاح شود.

 وی با بیان اینکه  در حال حاضر ۲ و  نیم میلیون کارتخوان بدون پرونده مالیاتی فعال هستند افزود: بسیاری از سایت های اینترنتی نیز درقبال فروش خود مالیاتی پرداخت نمی کند.

طاهری بابیان اینکه با مالیات بر عادی سرمایه و ثروت و مجموع درآمد افراد میتوان به راحتی کشور را اداره کرد گفت : امسال ۳ هزار میلیارد صرف زیر ساخت سامانه های مودیان مالیاتی  شده است تا هیچ بهانه ای برای عدم شفافیت مالیاتی نماند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بودجه  عمرانی استان را نیز ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر لایحه بودجه پذیرفته شود مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان هم اضافه خواهد شد که در آن صورت تغییر محسوسی  در استان را شاهد خواهیم بود.

مصطفی طاهری در خصوص ماجرای نماینده سبزه وار هم گفت: علی رغم پیگیری های مجلس تا ۲ روز پیش هیچ گزارشی از پلیس راهور به مجلس ارائه نشده است و همچنان منتظر گزارش پلیس راهور هستیم . ولی کار نماینده عنابستان حتی اگر آن سرباز مقصر باشد هم قابل دفاع نیست .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست