• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۵
  • شناسه خبر: 21653

افت ۴۰ درصدی حضور دانش آموزان در مراکز اختلال یادگیری استان زنجان

پیام ملّت- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی زنجان گفت: از شهریورماه ۹۹ تاکنون حدود ۶۵۰ دانش‌آموز در مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته شدند که در شرایط حاکم بر آموزش کشور به خاطر کرونا ۴۰ درصد افت داشته ایم .

فاطمه باغبانی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به کیفیت آموزش های حضوری و تاثیر آن در یادگیری دانش آموزانی که اختلال یادگیری دارند گفت: در صورتی که دانش آموز آموزش ها را به صورت حضوری در مراکز یادگیری ما دریافت کند قطعا بازخورد آن متفاوت خواهد بود اما به دلیل اولویت دریافت دروس اصلی و برنامه های مدرسه در سامانه شاد توسط خانواده ها استقبال از مراکز اختلال یادگیری کمتر شده است .

باغبانی با اشاره به ارائه خدمات به دانش آموزان دیرآموز و دارای اختلال یادگیری در دوران کرونا، گفت: از شهریورماه ۹۹ تاکنون حدود ۶۵۰ دانش‌آموز در مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته شدند که به دلیل شرایط حاکم به خاطر کرونا و عدم استقبال خانواده ها ۴۰ درصد افت داشته ایم .

وی افزود: طبق اظهار خانواده های دانش آموزان با توجه به ساعات تدریس در سامانه شاد ترجیح می دهند ساعات اولیه را به دروس مدارس بپردازند و وقت کافی برای حضور در مراکز ما ندارند.

فاطمه باغبانی گفت: در سطح استان ۱۳ مرکز دولتی آموزشی – توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و ۲ مرکز غیردولتی فعال است. ارائه خدمات به دانش‌آموزان به صورت حضوری انجام میشود. با توجه به اینکه آموزش در این مراکز برای دانش‌آموزان به صورت انفرادی انجام می‌شود، می‌توانیم خدمات را به صورت حضوری به دانش‌آموزان ارائه دهیم و با رعایت دقیق پروتکل ها و شرایط بسیار خوب پذیرای دانش آموزان هستیم .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی زنجان با بیان اینکه برای هر دانش‌آموز بین ۴۵ دقیقه آموزش و ۱۵ دقیقه تمرین ارائه می‌شود، تصریح کرد: دانش آموزانی که دارای بهره هوشی عادی هستند اما در خواندن و نوشتن و ریاضیات دچار مشکل هستند در مراکز اختلالات یادگیری پذیرفته می‌شوند.

باغبانی در خصوص دانش آموزانی که شرایط حضور در مدارس را ندارند نیز گفت: این افراد تحت آموزش های مراکز استثنایی قرار می گیرند و جزء گروه های تربیت پذیر هستند که باید از خدمات بهزیستی استفاده کنند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست