• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 21769

هیچ مراسم تجمعی روز ۲۲ بهمن در زنجان برگزار نمی‌شود

پیام ملّت-استاندار زنجان گفت: هیچ مراسم تجمعی در ۲۲ بهمن‌ امسال در استان برگزار نخواهد شد و برنامه ها به فضای مجازی هدایت شده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» فتح‌ الله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با  تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن صرفا پیشگیری بوده و تزریق آن به عموم مردم کاری مدت دار است، افزود: بر این اساس افراد دارای تست مثبت کرونا هر چه سریع‌تر باید خود را قرنطینه و برای سلامتی خانواده دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان سپری کنند.

وی، با اشاره به انجام بیش از ۱۳۸ هزار تست پی سی آر” تست از حلق” کرونا در استان، اضافه کرد: هم اکنون به ازای هر یک مورد تست مثبت کرونا ۹ نفر رهگیری و پیگیری می‌شود، در حالی که باید به ازای هر یک مورد تست مثبت، ۱۰ نفر پیگیری شود و میزان انجام تست سریع  در استان نیز باید افزایش پیدا کند.

استاندار زنجان ادامه داد: در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا دنیا، ایران و زنجان در موضوع استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تفاهم نظر دارند بنابراین مردم همچنان باید موارد یاد شده را به صورت جدی رعایت کنند تا وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها بهتر شده و مراسم های مختلفی برگزار شود.

وی، با بیان اینکه  در زمان حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۸۴ درصد بوده و باید به بیش از ۹۵ درصد برسد، تاکید کرد: فاصله اجتماعی باید به صورت خاص و عام رعایت شود که این مهم باید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و مراسم های دیگر بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

حقیقی با یادآوری این موضوع که برگزارکنندگان مراسم در صورت مثبت شدن تست کرونای افراد باید پاسخگو باشند، افزود:  شهرستان های  ابهر و خرمدره تابع یکدیگر هستند، بنابراین اگر اقدامات جدی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام نشود این شهرها شاهد پیک چهارم کرونا خواهند بود.

وی اظهار داشت: مراجعات به مراکز سرپایی کووید- ۱۹شهرزنجان افزایش یافته  که این مهم نیازمند انجام اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع پیک چهارم بوده و از طرفی همکاری مردم شهرستان سلطانیه در بحث قرنطینه  چندان خوب نیست و باید این مشکل حل شود و در طارم باید رهگیری بیماران  افزایش یابد.

حقیقی ادامه داد: مردم شهرستان ماه‌نشان باید اعتماد کنند و برای سلامتی خود و خانواده‌های خود به موقع به پزشک مراجعه کنند و در شهرستان خدابنده رهگیری و انجام تست پی سی آرد و  و سریع بطور معنادار کمتر است.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: وضعیت کرونا در شهرستان‌ها تغییر یافته و این در حالی است که ۸۵ درصد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان در سالمندان و ۱۵ درصد نیز در جوانان دارای بیماری زمینه‌ای است که در پیک سوم بیماری اغلب مدیران زنجانی همراه خانواده های خود به این بیماری مبتلا شدند.

استاندار زنجان همچنین تاکید کرد: هیچ مراسم تجمعی در ۲۲ بهمن‌ امسال در استان برگزار نخواهد شد و برنامه ها به فضای مجازی هدایت شده است و از طرفی دستگاههای اجرایی باید برنامه‌های خود را در ارتباط با عید نوروز تا پایان این هفته ارسال کنند تا اقدامات جدی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا انجام شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست