• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 21903

فعالیت ۶ هزار هنرمند صنایع دستی در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از فعالیت ۶ هزار هنرمند صنایع دستی در زنجان خبر داد و گفت: دومین بازارچه صنایع دستی هم راه‌اندازی شد.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت» گفت: در حال حاضر ۶ هزار نفر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.
وی با اشاره به کسب دو نشان جغرافیایی ملی در رشته ملیله و چاقوسازی و ۶۶ اثر نشان ملی در زمینه ملیله، چاقوسازی، چاروق و قلمزنی روی مس گفت: از دیگر صنایع دستی زنجان که در آنها نشان ملی دریافت شده است، شامل انگشترسازی، پلاس بافی، بافتنی سنتی، نمد مالی، نقاشی لاکی، لاک تراشی چوب و سازسازی سنتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فعالیت یک بازارچه صنایع دستی در استان گفت: به مناسبت دهه فجر دومین بازارچه صنایع دستی راه‌اندازی شد.
وی افزود: دومین بازارچه دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار شهر زنجان به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.
ارجمند تصریح کرد: همچنین این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان، مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان محسوب می‌شود. در قسمتی از این بازارچه صنعتگران به تولید انواع صنایع‌دستی ازجمله ملیله، حکاکی روی مس، ظروف مسی، چاروق، چاقو، چرم، جاجیم و میناکاری خواهند پرداخت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع‌دستی استان است.
ارجمند با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست