• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 22033

۷۱۲ روستای زنجان اینترنت دارد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: ۷۱۲ روستای زنحان اینترنت پرسرعت دارد.

حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیی، پیام ملت» گفت: تعهدی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت برقراری ارتباط اینترنت در روستاها داشته روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که در این بین استان زنجان دارای ۷۱۲ روستای ۲۰ خانوار است.

وی گفت: در احصاء صورت گرفته که در تابستان سالجاری انجام شد از بین ۷۱۲ روستا دو سوم تحت پوشش اینترنت و ارتباط قرار داشتند و یک سوم مابقی فاقد ارتباط اینترنت بودند که به عبارتی ۲۸۴ روستا در کل استان فاقد اینترنت بودند که به واسطه تلاش مجموعه وزارت ارتباطات و در سطح اداره کل این مقدار از روستاهای فاقد ارتباط بسیار کم شده است.

سرائی گفت: در این مدت توانستیم ارتباط ۱۵۵ روستا را دایر کنیم و تعداد ۲۰ هزار خانوار در روستاها از این طرح بهره مند شدند.

وی تصریح کرد : در برقراری ارتباط در ۱۵۵ روستای استان مجموعه وزارت فراتر از وظیفه اداری عمل کرده و اتصال روستاها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را وظیفه انسانی خود دانسته و ما نیز همانند وزیر ارتباطات دانش آموزان روستایی را فرزندان خود می دانیم.

سرپرست ICT استان زنجان خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات فراوان، سختی راه و تهدید ویروس کرونا در سفرهای درون استانی، در این پروژه علاوه بر شرکت ارتباطات سیار،ایرانسل، های وب، مخابرات پای کار آمدند.

وی ادامه داد : موازی با راه اندازی اینترنت در روستاها، با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان مدارس روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که در این پروژه مودم رایگان به همراه حجم رایگان در اختیار قرار گرفت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد مدارس شهری و ۷۳ درصد مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و به طبع پروژه های توسعه ای سایر مدارس باقیمانده به اینترنت متصل می شوند.

سرائی به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت الکترونیک استان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده همه خانه های بهداشت به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و حتی برخی معاینات و مشاوره های از راه دور در بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست