• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • شناسه خبر: 22118

میزان تست کرونا در زنجان حدود سه برابر میانگین کشوری است

استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر به ازای هر یک‌هزار نفر در استان از ۱۴۰ نفر تست کرونا گرفته شده، در حالی که میانگین کشوری این رقم ۴۰ تا ۵۰ مورد است.

پیام ملّت – فتح الله حقیقی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به همراهی بسیج در مهار کرونا در استان اشاره کرد و گفت: افزایش انجام تست‌های تشخیص کرونا بخش مهمی از اقدامات در این راستا بوده است.

وی ادامه داد: اکنون مساله عمده ما این است که کسی که تست کرونایش مثبت است، آن طور که ما انتظار داریم، همکاری نمی کند در حالی اگر همکاری صورت نگیرد تلاش ها برای مهار بیماری عقیم می ماند.

حقیقی به ضرورت پژوهش در خصوص موضوع کرونا تاکید کرد و افزود: برای این منظور باید تمهیدات لازم تدارک دیده شود تا یک پژوهش مطلوب انجام پذیرد.  

استاندار زنجان گفت: در مجموع این استان در مدیریت کرونا موفق عمل کرده است.

استاندار: میزان تست کرونا در زنجان حدود سه برابر میانگین کشوری است

اجرای سند توسعه روستایی در برش شهرستانی و روستاها به صورت عملیاتی دنبال شود

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم جنبه عملیاتی داشتن مطالعات و  سند توسعه پایدار روستایی و آمایش سرزمینی تاکید کرد و گفت: ما اگر می خواهیم سند توسعه پایدار در روستاها و سند آمایش سرزمینی در برش شهرستانی به نتیجه برسد، باید مثلثی درست شود که معاونان استاندار به تناسب حوزه فعالیت، دستگاه اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه ضلع آن باشند تا هم تعریف و هم کنترل و نظارت بر اجرای طرح درست بشود.

وی با بیان اینکه اجرای سند، مهمتر از نوشتن آن است، اظهار داشت: در شهرستان ها هم باید فرمانداران، ائمه جمعه و دستگاه اجرایی مربوطه در مثلث اجرای طرح باشند تا کارها به صورت جدی تر پیگیری شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای ایجاد سازوکار نظارت باید یک سیستم بر مبنای کنترل پروژه تعریف شود، افزود: این روند باید به نحوی طراحی شود تا همه بتوانند در جریان اجرای پروژه باشند.

حقیقی به ضرورت اطلاع رسانی از روند اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: من زبانم را به بعضی چیزها باز نمی کنم، ولی ملاحظه می کنیم که برخی ها دم از مردم می زنند، حالا من اگر زبانم را باز کنم و بگویم شما با مردم چکار کردید، آن وقت مردم شما را می بخشند؟

وی ادامه داد: آیا به مردم بگویم اینها یک بیل سیمان نریختند تا آلودگی را از بین ببرند، به مردم بگویم اینها شکایت کردند، چون می خواستند به کمترین ضایعات هم رحم نکنند.

حقیقی گفت: به مردم بگویم اینها با استاندار شما دادگاه رفتند؟،  قوه قضاییه ورود کرد و من از رییس قوه قضاییه تشکر می کنم و همینطور از رییس دادگستری استان و دادستان شجاع مرکز استان بابت دفاع از حقوق مردم قدردانی می کنم. 

وی افزود: شما که چنین کارهایی می کنید چه چیزی تا حالا برای مردم استان انجام دادید؟ شما حقوق طبیعی مردم را رعایت نکردید. اگر الان بخواهیم محاسبه کنیم، کلی به این مردم بدهکارید.

حقیقی گفت: این افراد چطور جرات می کنند از مردم صحبت کنند، من اگر زبانم را باز کنم خیلی حرف ها برای گفتن دارم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم پیش بینی احداث امکانات از قبیل مدارس در پروژه های مسکن ملی تاکید کرد و افزود: الان مکافات هایی که با آن روبرو هستیم ناشی از بی توجهی ها است، یعنی قبلا شهرک هایی ساختند بدون اینکه امکانات برای آن در نظر بگیرند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست