• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۰۴
  • شناسه خبر: 22156

فعالیت کلینیک های شبانه روزی در نوروز تعطیل نیست

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مراکزدرمانی شبانه روزی با تمام پرسنلی که در اختیار دارند در ایام نوروز بدون تعطیلی فعالیت خواهند داشت.

دکترمحمد محرمی در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» افزود: مراکزدرمانی در ایام نوروز با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا که در استان ابلاغ می شود فعالیت خواهند کرد و عملکرد آنها همانند سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج اول کرونا مواجه بودیم و هم اکنون در موج چهارم هستیم، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی مراکزدرمانی با تمام قوا فعالیت خواهند کرد و از مراکز خصوصی مرتبط با بیماری کرونا که شامل مطب ها و کلینیک ها هستند خواسته شده که با توجه به شرایط و نوع فعالیتشان بصورت شیفتی و یا پاره وقت در ایام نوروز حضور داشته باشند تا مراجعات مردم به بیمارستان های معین کرونا کمتر شود.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: شیفت کاری کادر درمان تغییری نخواهد کرد و مطب ها بصورت گزینشی فعالیت خواهند نمود.

وی با اشاره به فعالیت داروخانه های استان زنجان در ایام نوروز افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت غذا و دارو، فعالیت داروخانه های غیر شبانه روزی که در مجاورت کلینیک ها هستند در ایام نوروز به صورت شبانه روزی خواهد بود و تا زمان دایر بودن کلینیک و حضور کادر پزشکی فعالیت خواهند داشت.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برخی از خدمات جراحی غیراورژانسی و خدمات جراحی زیبایی و ترمیمی غیر اضطراری در ایام نوروزانجام نخواهند گرفت و خدمات دندانپزشکی به خدمات اورژانسی محدود خواهند شد و از مطب ها می خواهیم که توجه کامل را در رعایت این موارد داشته باشند.

دکتر محرمی با تاکید بر اینکه افرادی که قصد دارند از بسته های درمانی کادردرمان استفاده کنند، افزود: این افراد باید بر حسب ضرورت تردد کنند و از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر و از حضور در مراسمات و مکان هایی که امکان آلودگی وجود دارد، پرهیز کنند.

 وی تاکید کرد: در صورت بروز مشکل، افراد به مراکز درمانی خصوصی و مشخص شده مراجعه کنند که در این مراکز همکاران بر حسب سیستم غربالگری که در اختیار دارند و همکاری با سامانه فوریت های اورژانسی بیماران را رصد کرده و جهت دریافت سرویس های اختصاصی تر به مراکز درمانی بستری رهنمون خواهند شد و از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی و بیمارستان های معین کرونا خودداری نمایند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست