• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۱۳
  • شناسه خبر: 22368

کشف ۲۱ قلم اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان از کشف ۲۱ قلم اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد در زنجان و خدابنده خبر داد.

حسنعلی فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت»گفت: حراست و صیانت از میراث ‌فرهنگی و آثار و ابنیه تاریخی، مستلزم مشارکت‌ اجتماعی و همراهی و همکاری مستمر عموم مردم است و به همین منظور تلاش می‌شود با آگاهی‌ بخشی بیشتر، از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی استفاده شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان در ادامه از کشف ۲۱ قلم اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد در شهرستان زنجان و خدابنده خبر داد و گفت: با اقدامات و تلاش‌های یگان کار برای قاچاقچیان سخت‌تر شده است.

وی اشیاء کشف‌شده در شهرستان­های زنجان و خدابنده در حین خرید و فروش توسط نیروی انتظامی ضبط و جهت کارشناسی اشیاء به اداره کل میراث فرهنگی زنجان تحویل داده‌شده است.

فضلی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه شامل پیکان، سنجاق سر، گوشواره و پلاک بودند که بیشتز از جنس برنز و  برخی نقره هستند که دارای ارزش تاریخی اند و قدمت بیشتر  اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و برخی اوایل دوره اسلامی تخمین زده‌شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان افزود: با کمک هموطنان و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور دلالان اشیای عتیقه در تهران بسیار سخت و نا امن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان زنجان حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست