• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۱۶
  • شناسه خبر: 22418

رصد اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی با تأخیر مواجه شده است

پیام ملّت- معاون آموزشی دانشگاه زنجان گفت: مرحله اجرایی رصد اشتغال فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی بخاطر شرایط خاص کنونی با تاخیر مواجهه شده است و در آینده ای نزدیک پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

حبیب الله زلفخانی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  اظهار کرد: وجود متقاضی برای رشته و گرایش اهمیت زیادی دارد و نبودن تقاضا در هر رشته ای ادامه آن  رشته را با مشکلات بسیاری همراه می کند. سیاست دانشگاه برای رشته های کم متقاضی سامان دادن به گرایشهای آن رشته و جایگزینی با رشته های جدید است.

زلفخانی گفت: حذف رشته بصورت مطلق در برنامه این  دانشگاه  نیست بلکه جایگزینی رشته ها پیگیری می شود و درصد ریزش دانشجو نیز در هر سال بررسی و مورد تحلیل قرار می گیرد و متناسب با آن اصلاحات لازم در روند پذیرش انجام می شود.

 وی در خصوص پذیرش دانشجوی دکتری نیز گفت: روش پذیرش دانشجو در مقطع دکترا تغییر خاصی نکرده است فقط الگوی ظرفیت برای دانشگاهها مشخص تر شده است.

زلفخانی افزود: پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا در سطح گروه و دانشکده نیست بلکه برای کل دانشگاه لحاظ می شود. در مقطع ارشد برای استادیار دو دانشجو و برای دانشیار و استاد سه دانشجو در هر سال در نظر گرفته می شود در مقطع دکترا نیز برای استاد یک دانشجو و برای دو دانشیار یک دانشجو و برای هر سه استادیار یک دانشجو منظور می گردد و علاوه بر آن چهل درصد نیز بر ظرفیت ذکر شده اضافه می شود .برای دانشگاه زنجان الگوی جدید تغییر عمده ای نسبت به سالهای قبل ایجاد نمی کند.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان در خصوص برنامه رصد اشتغال دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز گفت: رصد اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه دانشگاه قرار دارد لیکن بخاطر شرایط خاص کنونی مرحله اجرایی آن با تاخیر مواجهه شده است در آینده ای نزدیک پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

حبیب الله زلفخانی  با بیان اینکه  ساماندهی اساتید مدعو  توسط گروه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه شروع شده است گفت:  دادن فراخوان و موارد مشابه مستلزم برنامه ریزی و بنابراین زمانبر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست