• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۱۸
  • شناسه خبر: 22490

فروش ۱۹۶ میلیون تومانی کتابفروشی های زنجان در«زمستانه کتاب»

پیام ملّت- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:طبق آنچه در سامانه مطرح شده کل فروش ۱۱ کتابفروشی زنجان که در طرح زمستانه حضور داشتند یک میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۳۱۸ هزار ریال بوده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدربیع احمدخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفندماه با مشارکت ۱۱ کتابفروشی از استان زنجان اجرایی شد که این آمار نسبت به طرح پاییزه رشد قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به اینکه «کتابفروشی فرهنگان زنجان»، «کتابکده فرهنگ»، «کتابفروشی آگورا»، «موسسه فرهنگی منهاج»، «شهر کتاب زنجان»، «دانشمندان کوچک ۱»، «دانشمندان کوچک ۲»، «پارسه کیدز» و «پاتوق کتاب زنجان» از شهرستان زنجان در این طرح حضور داشتند، گفت: همچنین از شهرستان ابهر نیز کتابفروشی «بهمن» و «حوض نیلی» در طرح زمستانه مشارکت کردند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یارانه خرید برای کتاب در این دوره هم ۲۰ درصد بوده و خریداران می‌توانستند از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند، گفت: خوشبختانه مشارکت مردم در طرح زمستانه مطلوب بود.

احمدخانی ادامه داد: طبق آنچه در سامانه مطرح شده کل فروش ۱۱ کتابفروشی زنجان که در طرح زمستانه حضور داشتند یک میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۳۱۸ هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند، اضافه کرد: این مبلغ یارانه نیز برای استان زنجان ۴۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌های آموزشی بیشترین فروش را داشته است، گفت: همچنین کتابده فرهنگ و پاتوق کتاب نیز از نظر ریالی بیشترین فروش را داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، در طرح پاییزه کتاب ۶ کتابفروشی از استان زنجان مشارکت کردند و میزان خرید کتاب در این دوره ۱۵۶ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست