• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • شناسه خبر: 22517

۱۳۴ تعاونی مختص زنان در زنجان فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۱۳۴ تعاونی مختص زنان در زنجان فعال است.

محمدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی، پیام ملت» گفت: خوشبختانه بانوان زنجانی در بحث تعاونی‌ها فعالیت خوبی دارند ولی باید فعالیت‌هایشان تسهیل شود و بیش از ۶۵ درصد از تعاونی‌های فعال در استان زنجان مختص بانوان است.

وی از وجود ۱۳۴ تعاونی بانوان با تعداد ۱۸۱۹ نفر عضو در استان زنجان خبر داد و گفت: این تعاونی ها تعداد ۱۶۶۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.

یوسفی تاکید کرد: تعاونی‌ها در اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند بنابراین باید به آنها توجه ویژه شود و لزوم توجه به تقویت تعاونی‌ها مورد تأکید اداره کل است و تاکنون اقدامات خوبی هم انجام گرفته است و این سازمان بر توسعه تعاونی‌ها در استان تاکید جدی دارد چرا که توجه به این امر مهم باعث توسعه اقتصاد استان می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: توجه و تقویت تعاونی‌ها باعث ارتقای اقتصاد جامعه و کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی می‌شود چرا که تعاون بهترین ابزار برای خروج از فاصله طبقاتی است.

یوسفی تاکید کرد: هدف تعاونی‌ها بر خلاف سایر بنگاه‌های تجاری و اقتصادی دستیابی به ثروت و سود نیست بلکه تعاونی‌ها به دنبال بهبود شرایط زندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه طی یک دهه گذشته تعاونی‌های بسیاری تحت عنوان تعاونی زنان در استان تاسیس و با استقبال خوبی همراه شدند، افزود: این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلفی اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند به طوری که عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌های خدمات، صنایع غذایی، صنایع ‌دستی، گلیم و فرش دستباف و کشاورزی است.

یوسفی با بیان اینکه تعاونی‌ها بهترین بستر برای توسعه کارآفرینی و اشتغال زنان و حمایت از سرمایه ایرانی و تولید ملی هستند، افزود: فراهم کردن امکان مشارکت آحاد جامعه به ویژه زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور در تمام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی یکی از اهداف و کارکردهای اساسی تعاونی‌ها برای دستیابی به توسعه همه‌جانبه و پایدار کشور است و به‌طور حتم با مشارکت همه بخش‌ها و آحاد مردم، بستر سرمایه‌گذاری در جهت تولید فراهم می‌شود./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست