• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 22555

وضعیت کرونایی زنجان پایدار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: درزمان حاضر وضعیت استان به لحاظ کرونا پایدار است و دراین میان با توجه به روزهای پایانی سال کاهش تردد عموم در سطح شهر و رعایت پروتکلهای بهداشتی بیش از گذشت ...

پیام ملّت – پرویز قزلباش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی کاهش ابتلا به کرونا در استان ۱۱۶ بیمار در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند که پنج مورد از این آمار مربوط بستری های روز گذشته است.

وضعیت کرونایی زنجان پایدار است

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری” تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی” به رقم ۴۸ هزارو ۱۶۷ نفر رسیده است.

این مسوول ادامه داد:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۴۱ هزارو ۱۴۶ نفر رسید که ۱۱۹ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آمار موارد مثبت سرپایی استان روند افزایشی را دارد و این موضوع  به دلیل افزایش تست های کرونایی در سطح استان است اظهار داشت:  تعلل و غفلت از پروتکلهای بهداشتی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزار و ۱۷۶ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اندکه ب ر اساس گزارشهای اعلام شده روز گذشته یک مورد فوتی در استان ثبت شد.

وی اظهار داشت: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای هفت هزارو ۲۱ نفر به بیماری کووید – ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و پنج هزار و ۸۲۳ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش افزود: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۰ هزارو ۷۸ نفر رسیده است.

این مسوول تاکید کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند نزولی به خود گرفته که برای کنترل هر چه بهتر این بیماری، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم امری مهم و ضروری است.

به گفته قزلباش، طی روزهای گذشته حرکت روبه بالای نمودار ابتلا به کرونا در برخی شهرستان های استان مشاهده شده است و در زمان حاضر این مهم بصورت مستمر مورد رصد قرار می گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست