• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۳
  • شناسه خبر: 22605

«ویروس انگیسی» به زنجان آمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیسی در زنجان شناسایی و پیگیریهای بهداشتی برای افرادی که در تماس نزدیک با نامبرده بودند، توسط تیم های رهگیری انجام شد و در زمان حاضر فرد بیمار وضعیت عمومی ...

آیا ویروس کرونای انگلیسی کشنده‌تر است؟

دکتر پرویز قزلباش  در خصوص وضعیت بروز نوع جهش یافته کرونا در زنجان افزود: پیش از این نمونه های ارسالی مشکوک به نوع ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان منفی گزارش شده بود و این موضوع به این معنا نبود که چنین ویروسی در استان وجود نداشته باشد و در این میان رصد تیم های بهداشتی اولین مورد تایید شده را در استان به ثبت رساند.

وی اضافه کرد: این موضوع قابل پذیرش نیست که نمونه ویروس جهش یافته انگلیسی در استان های همجوار  باشد، اما در استان زنجان وجود نداشته باشد و این موضوع از ابتدای بروز آن در کشور به دقت در  استان نیز مورد توجه قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با حساسیت ویژه ای موضوع بیماریابی کرونا و به ویژه به جهت اهمیت موضوع شناسایی مبتلایان به نوع ویروس جهش یافته را توسط کارشناسان امر مورد توجه قرار داده است.

قزلباش تاکید کرد: اگر رنگ کرونایی استان به قرمز تبدیل شود دوباره محدودیت ها باز می گردد و چرخه اقتصاد متضرر می شود که توجه عموم به رعایت پروتکل ها همچنان مهم و ضروری است.  

 وی اضافه کرد:علوم پزشکی استان برای پیشبرد فعالیت های خود نیازمند تامین نیروهای فنی وتخصصی، گسترش رهگیری و افزایش تست ها و مراکز ۱۶ ساعته است و در این میان نقش صنوف در پیشبرد برنامه های ترسیم شده بیماری اهمیت بسزایی دارد.

قزلباش اظهار داشت: هر وقت صنوف و متولیان امر با جدیت  وارد عمل شده اند، موفقیت حاصل شده و با توجه به شرایط کرونایی نیازمند همکارهای بیشتر برای کنترل بهتر بیماری هستیم.

این مسوول، ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کاهش یافته، بطوری که در برخی مکان ها به کمتر از ۷۰ درصد رسیده ست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم‌پزشکی استان به دنبال واکسیناسیون‌های در سطح وسیع‌تری است اما  این امر هنوز امکان‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: هر چند واکسیناسیون کرونا با یک برنامه خاصی پیش می‌رود اما  انتظار می‌رود نظام پزشکی شهرستان زنجان در بحث نظارت بر مجموعه جامعه پزشکی، همراهی بیشتری داشته باشد تا نظارت‌ها توسط دانشگاه علوم‌پزشکی استان در این زمینه عملیاتی‌تر شود.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۱۴۲ کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد سه نفر روز گذشته را شامل می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست