• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 22627

آیین نوروزگاه در اماکن تاریخی استان زنجان برگزار نخواهد شد

پیام ملّت- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از عدم برگزاری آیین نوروزگاه در سرتاسر اماکن تاریخی استان خبر داد.

به‌گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیر ارجمند با اعلام این خبر، گفت: در راستای کاهش میزان شیوع و افزایش مجدد نمودار مبتلایان به کرونا در استان، آیین نوروزگاه و اجرای موسیقی محلی در سرتاسر اماکن تاریخی استان اجرا نخواهد شد.

ارجمند گفت:از آنجائی که سلامت مردم در اولویت است و بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرگونه تجمع و مراسم نوروزی که موجب حضور مردم و جمعیت در یک محل باشد به‌منظور جلوگیری از شیوع ابتلا به بیماری کرونا منتفی است.

 ارجمند ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی شهرهای استان زنجان تا به امروز در وضعیت زرد و آبی هستند همه اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان با رعایت پروتکل­های بهداشتی پذیرای گردشگران در نوروز ۱۴۰۰ خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: در راستای کنترل و بررسی وضعیت واحدهای گردشگری و همچنین اماکن تاریخی استان، بخش عمده فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان به‌صورت نظارت و ارزیابی نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود و به‌منظور حفظ سلامت مردم با واحدهای متخلف برخورد قانونی می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست