• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 22661

ثبت نام ۱۰۰ داوطلب برای«شورای شهر زنجان» / ثبت نام نماینده ادوار مجلس صحت ندارد/ حضور کمرنگ زنان در ثبت نام

فرماندار زنجان گفت : از ابتدای روز ۲۰ اسفند تا پایان وقت ثبت نام روز یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۰۰ نامزد شورای شهر در شهرهای«زنجان ، نیک پی و ارمغانخانه» ثبت نام قطعی کرده اند و روز سه شنبه ۲۶ اسفند آخرین مهلت ثبت نام است.

رضا عسکری در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: از تعداد ۱۰۰ نامزدی که برای شورای شهرهای «زنجان ، نیک پی و ارمغانخانه» ثبت نام کرده اند ۹۰ نامزد برای شهر زنجان و ۶ نامزد برای شهر «نیک پی» بوده و ۴ نامزد برای شهر ارمغانخانه ثبت نام کرده اند.

وی به جنسیت ثبت نام شدگان اشاره کرد و افزود: از ۱۰۰ داوطلب ثبت نام شده ۹۱ داوطلب «مرد» بوده و ۹ داوطلب «زن» می باشد.

وی با اشاره به میزان تحصیلات ثبت نام شدگان قطعی اظهار کرد : یک نفر از داوطلبان دیپلم ، ۴ نفر دارای مدرک فوق دیپلم ، ۴۵ نفر از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس ، ۴۶ داوطلب دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و ۳ نفر هم دارای مدرک دکتری هستند.

فرماندار شهرستان زنجان گفت : ۱۲ نفر از ثبت نام شدگان بازنشسته ، ۲ نفر استاد دانشگاه ، ۳۱ نفر کارمند ، ۱۱ نفر فرهنگی ، ۲۱ نفر شغل آزاد و ۱۸ نفر از سایر مشاغل و یا فاقد شغل هستند و ۲ نفر هم عنوان کرده اند «بیکار» هستند.

وی به رده های سنی داوطلبان اشاره کرد و اظهار کرد: ۱۲ نفر زیر ۳۰ سال ، ۷۱ نفر بین ۳۰ تا ۵۰ سال و ۱۶ نفر بین ۵۱ تا ۶۰ سال ثبت نام کرده اند و مسن ترین داوطلب انتخابات شورای شهر زنجان تاکنون یک مرد ۸۰ ساله است.

عسکری با اشاره به روند ادامه ثبت نام نامزدها طی روزهای آینده اظهار کرد: ثبت نام نامزدهای شورای شهر زنجان طی روزهای ۲۵ , ۲۶ اسفند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر می باشد.

فرماندار زنجان از داوطلبان درخواست کرد: با توجه به تجربه سالهای گذشته داوطلبان نامزدهای شورا گمان می کنند بعد از انجام فرایند ثبت نام می توانند «گواهی عدم سوء پیشینه» را ارائه نمایند در حالیکه ارائه این گواهی در این دوره از انتخابات باید قبل از فرایند ثبت نام نامزدها و در هنگام ثبت نام ارائه گردد.

وی ادامه داد : ثبت نام نامزدهای شورای شهر زنجان با هماهنگی های صورت گرفته در ۵۰ دفتر پیشخوان در سطح شهر طی روزهای ثبت نام امکان پذیر بوده و در واقع دفاتر پیشخوان از ۲۰ تا ۲۶ اسفند هیچگونه تعطیلی نخواهند داشت و البته دو دفتر پیشخوان برای تسهیل در امور ثبت نام نامزدها در محل فرمانداری برای ثبت نام مستقر شده است.

عسکری تاکید کرد: نامزدهای شورای شهر برای مراجعه به محل های ثبت نام حتما باید با مدارک کامل مراجعه نمایند و هرگونه نقص در مدارک می تواند فرایند ثبت نام را با مشکل مواجه کند و ثبت نام نامزدها نا تمام بماند.

وی گفت: ثبت نام صرفا در دفاتر پیشخوان و یا الکترونیکی به منزله ثبت نام قطعی تلقی نمی شود و نامزدها باید بعد از ثبت نام غیرحضوری با «اصل مدارک و کد پیگیری ثبت نام اولیه» به فرمانداری مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

وی در پایان از نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای شهر درخواست کرد: ثبت نام را با توجه به احتمال تراکم در شرایط کرونایی در روزهای ابتدایی انجام دهند و این مهم را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی به ثبت نام یک داوطلب با مدرک تحصیلی دیپلم اشاره کرد و گفت : ثبت نام با مدرک تحصیلی دیپلم در شورای شهر زنجان منع قانونی دارد و صرفا کسانی می توانند با مدرک دیپلم ثبت نام کنند که سابقه عضویت در شورای قبلی را داشته باشند و با توجه به اینکه یکی از حوزه های فرعی زنجان از «روستا» به «شهر» تبدیل شده است این فرد از این حوزه فرعی با این مختصات ثبت نام کرده است.

فرماندار زنجان به شایعه ثبت نام یکی از نمایندگان ادوار مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: داوطلبی در تکمیل مشخصات ثبت نام ادعا کرده است که سابقه نمایندگی مجلس دارد ولی با توجه به بررسی های بعمل آمده تا کنون برای ما محرز نشده است چنین ادعایی صحت داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد : داوطلبان برای ثبت نام به کدملی والدین باید دسترسی داشته باشند و اگر داوطلب نتوانست به این اطلاعات دسترسی پیدا کند باید در اسرع وقت به ثبت احوال محل سکونت مراجعه و نسبت به اخذ اطلاعات والدین اقدام کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست