• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۱-۱۳
  • شناسه خبر: 22750

تجمع ۱۳ در «زنجانِ نارنجی» ممنوع شد

فرماندار زنجان گفت : با توجه به اینکه در روز ۱۳ نوروز و روز طبیعت احتمال دارد در مراکز تفریحی و تفرجگاه ها ازدحام ایجاد شود همه پارکها و بوستانها تعطیل خواهد بود و امکان حضور در آنها مقدور نخواهد بود

پیام ملّت – رضا عسگری شامگاه پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: طبق تجارب سال‌های گذشته در سه منطقه واقع در شهر و اطراف آن حضور خانواده ها در روز طبیعت بسیار ملموس تر است، اضافه کرد: مجموعه گاوازنگ، گرده داغ و مجموعه سد حسن ابدال مناطق ممنوعه را شامل می شود که با همکاری نیروی  انتظامی و دیگر دستگاههای بین بخشی مسدود خواهند شد.

خانه نشینی» بهترین انتخاب مردم آذربایجان شرقی در روز طبیعت- اخبار آذربایجان  - اخبار استانها تسنیم | Tasnim

وی ادامه داد: مجموعه شهربازی ها هم جزو محدودیت های روز طبیعت هستند و در این میان باغشهرها که افراد باغ های شخصی دارند،   نیز تقاضا می شود صرفا خانواده ها حضور داشته باشند و از دورهمی اجتناب کنند.

وی با تاکید بر اینکه بررسی ها نشان می دهد، اغلب کرونایی های شهرستان زنجان، به دلیل  شرکت افراد در دورهمی ها و میهمانی های خانوادگی مبتلا شده اند، اظهار داشت: در این خصوص اطلاع رسانی لازم  انجام گیرد و طی هفته گذشته نیز نظارت های جدی با همکاری بهداشت شهرستان و دیگر دستگاههای بین بخشی مورد توجه قرار گرفته است تا نگرانی ها برطرف شود.

عسگری افزود: برای رهگیری بیشتر کرونایی ها در شهرستان زنجان ظرفیت نیروهای نظامی، ارتش و سپاه بکارگیری و علاوه بر آن، کارشناسان بهداشتی واحدهای صنعتی نیز استفاده شده تا نسبت به شناسایی افراد  و انتقال آنها به نقاهتگاهها مبادرت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری انجام گرفته ۵۰ درصد خودروهای مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی نیز از سوی شهرداری تامین شده است که امیدواریم با بکارگیری آنها بصورت تمام وقت خدمات بهینه و مورد نیاز ارایه شود.

این مسوول، با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی شهر زنجان از زرد به نارنجی ادامه داد: در زمان حاضر شمار مبتلایان سرپایی زنجانی ها در مراکز ۱۶ ساعته و بستری ها روند افزایشی یافته است.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته چند مورد ابتلا به ویروس نوع انگلیسی کرونا در شهر و یکی از روستاهای زنجان نیز مشاهده شده و بر این مبنا طی روزهای آینده شرایط سختی در انتظار است.

فرماندار زنجان، با بیان اینکه با توجه به گزارش های واصله و افزایش شمار مبتلایان، وضعیت کرونایی زنجان، نارنجی شده است، گفت: در این خصوص محدودیتهایی اعمال می شود و ورود خودروهای غیربومی به شهر زنجان و خروج خوردوها از این شهر به سایر نقاط استان و دیگر استان ها مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی است.

وی خاطرنشان کرد: مسافرانی که در زنجان هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای این شهرستان ۷۲ ساعت فرصت داده شده که این شهر را ترک کنند و در صورت اتمام این فرصت نیروی انتظامی با استفاده از سامانه های پایشی در سطح جاده ها و شهر زنجان خودروهای متخلف را جریمه خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست